Eksperthjælp: 15 dage. meget påvirket af mavekneb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. september 2015

Lisbeth Jess

Hej,
Min søn er 15 dage og han lider voldsomt af mavekneb. Jeg ved det er normalt at deres små maver lige skal vænne sig til at arbejde. Jeg søger et godt råd ang. hvad vi kan gøre - udover at give det tid som egen sundhedsplejerske sagde.
Det er tydeligt at han har ondt i maven, han vrider sig, trykker rigtig meget og stikker i et skrig når maven driller. Det er blevet svært at færdiggøre en amning fordi han bliver ulykkelig undervejs. Det er mest om natten det er slemt, hvor jeg gerne sidder oppe med ham halvanden til to timer i streg af flere omgange, men nu strækker det sig også op ad dagen.
Han har spist rigtig godt indtil nu oh taget et halvt kilo på, og jeg har hurtig nedløbsrefleks, så har forsøgt med lidt mere tilbagelænede ammestillinger. Vi har givet kamillete uden held. Vi cykler med ben, giver maven massage og prøver at bøvse godt af, selvom han er svær at få til at bøvse.
Hvad kan vi ellers forsøge os med, det er næsten ikke til at holde ud ikke at kunne gøre noget. Kan vi prøve at give ham biogaia - og hvis vi gør hvor hurtigt kan vi så forvente de virker? Skal jeg forsøge med særlige d dråber, uden kokosolie? Håber du har et råd eller to..

Mvh den frustrerede mor.

Lisbeths svar

Hej !

Stort tillykke med ham.

Det er hårdt når ens lille barn, er forpint og det både er nat og dag. Du har prøvet en masse og det har  endnu ikke hjulpet

Han er meget ny og hans tarmflora er ikke udviklet endnu. det gør at han  har mavekneb. Mon du har født vaginalt ?

Når jeg spørger er det fordi jeg lige har læst en bog, Tarme med charme, der fortæller grundigt om tramflora hos nyfødte.

Biogaia er klart et forsøg værd. det samme med D vitamin.

Han kan også have reflux, da mavemunden måske lækker lidt maveindhold op. Det giver uro og utilpashed.

Det, du kan gøre er at have ham hængende i en slynge så meget som muligt. Hans overkrop skal holdes mest muligt oppe. Op ad din mave når du sidder, sover og har ammet.

Forestil dig en chimpansemor. hun slipper ikke sit barn. Det skal du/I heller ikke gøre førend  der er ro på. Med din favn giver du tryghed, kærlighed omsorg og  ro.

Det virker smertestillende.at have dit barn i favn og det vil berolige som tiden i livmoderen.

Håber dette kan inspirere. Skriv gerne igen  hvis noget skal uddybes.

Rigtig meget held og lykke fortsat. Husk at hvile dig når han sover.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.