Jeg har stemt blankt, da jeg synes, der er en del detaljer der mangler.
For det første synes jeg bestemt ikke, at I skal lade beslutningen stå og falde med, at din kæreste gerne vil være ung med sine børn. Man står altså ikke med det ene ben i graven, fordi man fylder 30, og den der idé om at "jeg skal nå det og det inden jeg bliver så og så gammel", synes jeg er ret fjollet. Alder er altså bare et tal.
Når det så er sagt, så er det jo et helt reelt ønske, at I gerne vil have et barn begge to. Her synes jeg, at det skal være helt andre ting, der har indflydelse på belutningen, så som hvor længe I har været sammen, om I har et godt og stabilt forhold og nogle gode rammer at tilbyde sådan et lille nyt menneske.
Så er der selvfølgelig det økonomiske, en ting er, hvad I har af indtægt - noget andet hvad I har af forbrugsvaner og om betaler af på gæld. Man kan i mine øjne godt klare sig for lidt, selvom man har et barn, men så bliver det selvfølgelig ikke med to biler (måske ikke engang med én) eller store udgifter til elektronik, shopping, rejser osv. Her er det jo meget individuelt, hvor meget man synes, man kan klare sig for.
Så hvis rammerne er i orden, ville jeg i jeres tilfælde sætte og ned og kigge på økonomien, hvor meget bruger I nu, og hvor lidt I synes, I kan klare jer for, hvis I samtidig skal kunne leve lidt . nu ved jeg ikke hvad din kæreste bliver udlært inden for, men det er jo ikke i alle brancher man er sikret job efter endt uddannelse.
Og hvis jeg var dig, ville jeg nok lige komme i gang på det nye studie inden i begyndte at planlægge graviditet. Min erfaring siger, at det kan være rart lige at etablere sig socialt i en klasse og finde ud af, hvor meget arbejde det kræver at følge med inden man skal stå med graviditetskvalme, træthed og deslige.
Jeg håber, du kunne bruge det til noget