Søns far er i misbrugsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
10 svar
14 synes godt om
13. september 2015

Noahsmor

Hej..

Jeg vil lige høre om der er andre der er i samme situation eller kender nogen der er, og kender noget til hvordan man skal forholde sig.

Min søn på seks år, hans fr er i misbrugsbehandling fordi han gentagene gange har været indlagt med en overdosis i blodet.

Han har før haft samvær med sin søn, men altid faldet tilbage i sit misbrug. Nu har han været i behandling i 2 måneder... og spørger om han må se sin søn ved sine forældre. Synes i jeg skal lade ham se ham ? Er bare bange for han ikke fuldfører sin behandling eller der kommer for meget svigt igen... 

Jeg vil gerne lade ham se ham.... men er meget skeptisk overfor den opførsel han har haft og om han virkelig kan tage sig sammen.

Håber een kan hjælpe.... 

Er virkelig ked af det...

Mange tak på forhånd...

Med venlig hilsen Lena

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Benjamins'mor

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg ville give ham chancen.

Din søn får jo så også mulighed for at være sammen med sin farmor og farfar.

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Noahsmor skriver:

Hej..

Jeg vil lige høre om der er andre der er i samme situation eller kender nogen der er, og kender noget til hvordan man skal forholde sig.

Min søn på seks år, hans fr er i misbrugsbehandling fordi han gentagene gange har været indlagt med en overdosis i blodet.

Han har før haft samvær med sin søn, men altid faldet tilbage i sit misbrug. Nu har han været i behandling i 2 måneder... og spørger om han må se sin søn ved sine forældre. Synes i jeg skal lade ham se ham ? Er bare bange for han ikke fuldfører sin behandling eller der kommer for meget svigt igen... 

Jeg vil gerne lade ham se ham.... men er meget skeptisk overfor den opførsel han har haft og om han virkelig kan tage sig sammen.

Håber een kan hjælpe.... 

Mange tak på forhånd...

Med venlig hilsen Lena

Hvad siger din søn om hans far, hvad er hans savn?

Anmeld Citér

13. september 2015

L-mor

Jeg ville lade min søn besøge sin farmor og farfar og se sin far. Hans misbrug har betydning for hans evner til at drage omsorg for sin søn, overholde aftaler, osv. Men din søn har brug for at fastholde kontakt til sin far - under trygge forhold - så han lærer sin far at kende, ved at han gerne vil ham (vigtigt) og vedligeholder en relation til den dag hans far forhåbentlig kommer ud sit misbrug.

Anmeld Citér

13. september 2015

loop

Noahsmor skriver:

Hej..

Håber een kan hjælpe.... 

Mange tak på forhånd...

Med venlig hilsen Lena

Er der mulighed for at din søn, kan have fast samvær med farmor og farfar? Hvis der er kan han jo have det, og så kan far have samvær med sønnen hos farmor og farfar, i det omfang han kan klare det. 

På den måde bliver der en fast base hos farmor og farfar, og far bliver noget ekstra en gang imellem. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Christine

Noahsmor skriver:

Hej..

Håber een kan hjælpe.... 

Mange tak på forhånd...

Med venlig hilsen Lena

Jeg har prøvet at være barnet i en lignende situation. Jeg vil sige du bør give samvær en chance, da det kan have meget alvorlige konsekvenser hvis din søn mister sin far. Omvendt forstår jeg din frygt og hvis det er svigt på svigt, så er det naturligvis heller ikke sundt for sin søn. Men jeg mener du er nødt til at hjælpe far og støtte op om samvær og spille med så åbne kort som muligt, så din søn ved at far muligvis ikke evner ret meget samvær, men han elsker din søn alligevel. Osv.

Jeg er sikker på du klarer det fint uanset hvad og det er også en svær situation at være mor i. Men bare det at du reflekterer over det, synes jeg viser at din søn er rigtigt heldig at have en forstående mor.

Anmeld Citér

13. september 2015

Panther

Profilbillede for Panther
loop skriver:

Er der mulighed for at din søn, kan have fast samvær med farmor og farfar? Hvis der er kan han jo have det, og så kan far have samvær med sønnen hos farmor og farfar, i det omfang han kan klare det. 

På den måde bliver der en fast base hos farmor og farfar, og far bliver noget ekstra en gang imellem. 

Enig. Det ville farmor og farfar sikkert også være lykkelige for. Det må også være en svær situation for dem; både at have en søn, som er misbruger, og at være nervøse for at miste kontakten med deres barnebarn af samme årsag.

Hvis du har et godt forhold til dem, synes jeg, du skal alliere dig med dem og tage en god snak om situationen.

Anmeld Citér

14. september 2015

Noahsmor

Mange mange tk for Jeres svar... 

Vi har en fast aftale nu med farmor og farfar, og der kommer far også på besøg.

Noah glæder sig rigtig meget til at se dem.. og omvendt. 

Mange tak for Jeres svar.

Vh. Lena

Anmeld Citér

14. september 2015

Skouboe

Noahsmor skriver:

Vh. Lena

Det synes jeg lyder som en rigtig god løsning. Så kan han få et forhold til sin far, i det omfang far magter det, men samtidigt kan farmor og farfar forhåbentligt tage brodden af eventuelle svigt.

Anmeld Citér

14. september 2015

Tissemyre

Vh. Lena

Sørg for at sætte klare regler fra start af. Fx at far ikke må køre med Noah i bilen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.