Vuggestue. Hvordan får man det sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
18 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2015

Anonym trådstarter

Hej

Min datter på 10 mdr kommer ofte hjem fra vs med en snottet næse. I sidste uge blev hun hentet af sin farfar, som fandt hende siddende på en legemadras kun iført en body. Hun var lige vågnet. Der var en åben dør 2 meter fra hende. 

Farfar synes det var koldt i lokalet men valgte ikke at sige noget. 

Har tænkt mig at påtale emnet men hvordan får jeg sagt at min datter skal have bukser på når hun sidder på gulvet uden at støde nogen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

Sprit25

Du siger: svigerfar hentede i sidste uge. Hun sad ifølge ham i et koldt rum uden bukser. Er det noget der sker tit? 

Også kan du ligesom tage den derfra

Anmeld Citér

12. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej

Min datter på 10 mdr kommer ofte hjem fra vs med en snottet næse. I sidste uge blev hun hentet af sin farfar, som fandt hende siddende på en legemadras kun iført en body. Hun var lige vågnet. Der var en åben dør 2 meter fra hende. 

Har tænkt mig at påtale emnet men hvordan får jeg sagt at min datter skal have bukser på når hun sidder på gulvet uden at støde nogen?

Du siger bare pænt at du gerne vil have at din datter har tøj på der passer til vejret. Men jeg ville først spørge hvorfor hun kun sad i body, da farfar hentede hende? Det kan være at de ikke lige har nåede at give hende tøj på før han kom.

Og børn kan blive snottet så let som ingenting, også selvom at de har bukser på..

Anmeld Citér

12. september 2015

S*DD

Jeg ville spørge farfar hvad personalet lavede. 

Jeg arbejder selv i en vuggestue og det hænder at vi har travlt med at skifte børn efter de ervågnet, at de lige må sidde i et par minutter med det tøj de sov i, før vi har tid til at skifte. Det kan være i den situation han er kommet ind i. Dog ville jeg have lukket døren ud til. 

Men ja personalet i vuggestue er ikke farlige, og vi er der for jer og jeres barns skyld, så bare spørg. Der er formodentlig en forklaring på tingene. 

Og snot næse har næsten alle + personale i denne tid

Anmeld Citér

12. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej

Du skriver hun var lige vågnet - så tænker at din datter nok ikke skulle sidde iført så lidt særlig længe.

Det er meget normalt at børn ofte er forkølet eller syge i vs - de går jo og smitter hinanden. 

Anmeld Citér

12. september 2015

et-ønske

Anonym skriver:

Hej

I den alder er snot næse nærmest umuligt at undgå - små børn og årstiden, helt ærligt tvivler jeg på at døren er synderen i denne sammenhæng!! 

Du skal naturligvis gøre hvad du finder rigtigt i denne situation - men jeg ville ikke gøre noget! Hvis du/i oplever det igen ville jeg sige noget - men det kan være en uheldig dag.... 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Jeg ville spørge farfar hvad personalet lavede. 

Jeg arbejder selv i en vuggestue og det hænder at vi har travlt med at skifte børn efter de ervågnet, at de lige må sidde i et par minutter med det tøj de sov i, før vi har tid til at skifte. Det kan være i den situation han er kommet ind i. Dog ville jeg have lukket døren ud til. 

Men ja personalet i vuggestue er ikke farlige, og vi er der for jer og jeres barns skyld, så bare spørg. Der er formodentlig en forklaring på tingene. 

Og snot næse har næsten alle + personale i denne tid

Der var ingen andre børn i stuen. De var alle udenfor. Og der var en pædagogmedhjælper i stuen som gik rundt og ryddede op  

mener det er vigtigere at klæde et barn på når det lige er vågnet og man har abnet døren helt end at rydde op 

Anmeld Citér

13. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Der var ingen andre børn i stuen. De var alle udenfor. Og der var en pædagogmedhjælper i stuen som gik rundt og ryddede op  

mener det er vigtigere at klæde et barn på når det lige er vågnet og man har abnet døren helt end at rydde op 

Ja, det vil jeg også sige. Men hvorfor var din datter den eneste der var inde? Man plejer da at have alle børnene ude, hvis de ikke kan kravle/gå selv, så i en barnevogn. Så de får noget frisk luft og får noget at se på.

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Mon ikke de ha ladet barnet sidde og vågne lidt.....? Og dit barn ganske enkelt havde sovet længere end de andre....

Den der hentede burde jo ha spurgt i stedet for at det skal blæses os...det er rigtig nemt at tro.... Istedet for at spørge....

Mht snot, forkølse så er det bare en af de ting der følger med efter år og et barn der er blandt andre... Det behøver skam ikke være hverken en pædago eller manglende tøj skyld..... 

Anmeld Citér

13. september 2015

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Den ene gang da jeg hentede min datter, var alle udenfor undtagen den ene pige som var indenfor, siddende i undertøj på sofaen med døren ud til gangen stående åben imens pædagogen var igang med at ordne mad til hende.

Hun havde prioriteret at barnet fik lov at vågne lidt inden hun smed hende i tøjet. Desuden havde hun været rigtig svær at vække så de havde ydermere ladet hende sove længere.

Jeg tænker, uden at kende din vuggestue, at din datter havde brug for at vågne inden hun straks blev smidt i tøjet. Måske havde hun været længe om at falde i søvn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.