Stå fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. september 2015

Anonym trådstarter

Kan fødslen gå igang selvom hoved ikk står fast ? Og hvornår stod det fast hos jer anden gang ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

stm2812

Anonym skriver:

Kan fødslen gå igang selvom hoved ikk står fast ? Og hvornår stod det fast hos jer anden gang ? 

Fødslen kan sagtens gå i gang selvom hovedet ikke står fast, og i så fald så skal du lægge dig ned, da det er noget med navlesnoren vist kan vikle sig om barnets hals (mener det var det jeg fik af vide)

jeg fik aldrig bekræftet at hovedet stod helt fast i 2. Graviditet. Ca en måned inden fødsel stod hun bestemt ikke fast, men to uger inden fødslen havde hun boret sig godt ned, men stod stadig ikke helt fast. Men der fik jeg af vide jeg ikke skulle bekymre mig

Anmeld Citér

9. september 2015

Steffecph

Min datter stod aldrig fast.. :-)

Anmeld Citér

9. september 2015

SofiaMik

Man skal kun ligge sig ned hvis baby vender med numsen ned.

Anmeld Citér

9. september 2015

Skouboe

Hvis vandet går før hovedet står fast, skal du lægge dig ned og kontakte fødegangen. I meget sjældne tilfælde kan navlestrengen komme i klemme mellem hovedet og dit bækken, og det kan være farligt for baby. Det kaldes navlestrengsfremfald. 

http://www.netbaby.dk/ekspert/svar.asp?ID=1794 

Anmeld Citér

10. september 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

min søn stod eller aldrig fast... faktisk vendte han på tværs 2 dage før termin, men vendte sig selv.

skal ind og have ham scannet i hofterne i dag, for at udelukke hoftedysplasi, fordi han har faret rundt inde i min mave... dog er jeg sikker på at han ikke fejler noget, men dejligt de tjekker... 

Anmeld Citér

10. september 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Det er ikke så tit, at barnet står fast på fleregangsfødende, det skal du tage helt roligt. Det anbefales heller ikke længere, at man lægger sig ned, når vandet går - med mindre der er konstateret abnorm stor mængde fostervand, idet der så er en teoretisk risiko for, at en del af navlesnoren skylles med ud og kan afklemmes (det er ekstremt sjældent), førhen var det praksis, at man skulle gøre det, men det er en gammel retningslinje, der ikke har hold i nyere viden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.