Hvad er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2015

Anonym trådstarter

Hvornår må man sælge noget som er hæklet? Hvilke opskrifter må man bruge? :-) Hvordan ved man om der er copyright på det og om man må sælge det man laver? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Hvornår må man sælge noget som er hæklet? Hvilke opskrifter må man bruge? :-) Hvordan ved man om der er copyright på det og om man må sælge det man laver? 

Hvis du køber en opskrift står der typisk reglerne for brugen inde på første side. Jeg er dog ikke så meget inde i regler, da jeg hækler frihånd, men ved da at Kay bojesen aber ikke må sælges. Jeg har dog hæklet aber i flere størrelser og givet som gave. Men igen er de hæklet frihånds. 

De opskrifter  man typisk støder på, på nettet, som er frit tilgængelige skulle der ikke være problemer med :-) 

Anmeld Citér

9. september 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Hvis du køber en opskrift står der typisk reglerne for brugen inde på første side. Jeg er dog ikke så meget inde i regler, da jeg hækler frihånd, men ved da at Kay bojesen aber ikke må sælges. Jeg har dog hæklet aber i flere størrelser og givet som gave. Men igen er de hæklet frihånds. 

De opskrifter  man typisk støder på, på nettet, som er frit tilgængelige skulle der ikke være problemer med :-) 

Okay. Så hvis ikke det står ved opskriften, så må man gerne? 

Anmeld Citér

9. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Okay. Så hvis ikke det står ved opskriften, så må man gerne? 

Ja, det ville jeg da mene :-) farver, størrelse og garntype variere også typisk fra opskriften så kan på ingen måde tro, at der kan være copyright på.

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym

Hej,

Jeg vil anbefale dig at læse det, der står under afsnittet "Kay Bojesen abe hækleopskrift" - Der står noget omkring videresalg og ophavsret også:  http://designtop.dk/kay-bojesen-abe/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.