Undskyld jeg skriver anonymt, men da nyheden ikke er fortalt til hverken job eller familie er det nødvendigt.
Sagen er den, jeg er 14 uger henne og har endnu ikke fortalt det på jobbet. Jeg sidder med en del "kasketter" på og er derfor meget involveret på både kollega siden og ledelsessiden, såvel som i fagforening.
Jeg havde egentlig planlagt at fortælle det idag, men endte i et ekstra ordinært møde, der gik på evt reducering af staben. Altså skal vi muligvis i fyringsrunde.
Jeg er nu død presset over det hele, og tør ikke fortælle om graviditeten da jeg så er bange for jeg kan komme til at stå øverst på fyringslisten...
De kan naturligvis ikke fyre mig pga graviditet, men de kan jo med rette fyre mig fordi "min stilling udgår" f.eks. ...,
Jeg er i syv sind, dels fordi mit arbejde indebærer meget fysisk arbejde, og der er behov for der bliver taget hensyn, men også fordi jeg varetager poster, jeg har svært ved at overdrage ... Lige idag, er det ikke sjovt at være gravid...
Hvad ville i gøre? Vil i vente med at sige det til der er klarhed om en fyringsrunde eller ej, eller ville i bare få det sagt, så der kan tages hensyn og graviditeten på den måde bedre kan forløbe??
Er så presset føler jeg... Også fordi jeg hele tiden får at vide hvor essentiel jeg er på arbejdet, og derfor føler jeg "forråder" dem lidt ved at være blevet gravid...
Anmeld
Citér