Kan man få penge tilbage af vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.481 visninger
16 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2015

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg har prøvet at Google dette men fandt ingenting. 

Hvis ens barn har været hjemme i 2 uger pga. Sygdom, kan man så få penge tilbage, som man har betalt for vuggestuen, altså for de to uger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Hej alle

jeg har prøvet at Google dette men fandt ingenting. 

Hvis ens barn har været hjemme i 2 uger pga. Sygdom, kan man så få penge tilbage, som man har betalt for vuggestuen, altså for de to uger?

Ikke i vores kommune. Og det er egenligt fair nok. Selv om ens barn er sygt og fraværende i nogle dage, er det jo stadig en del af normeringen og der er jo ansat pædagoger, lagt budget, osv ud fra et bestemt antal børn.

Anmeld Citér

8. september 2015

Abracadabra

Det kan jeg på ingen måde forestille mig, og det er i mine øjne også et urimeligt ønske. 

Men prøv at ringe til din kommune, hvis du har svært ved at slippe tanken. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym

Det har jeg svært ved at tro at man kan. 

Og det er vel i grunden fair nok 

Anmeld Citér

8. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Det har jeg aldrig hørt om at man kan, og det synes jeg egenlig heller ikke er rimligt, der har jo været de samme udgifter, til personale også videre, selvom dit barn har været syg.

Anmeld Citér

8. september 2015

GUSO

Kort og godt nej det kan du ikke, i de 2 år min dreng har gået i dagpleje har han været syg mindst hver 2. Uge og jeg har altid skulle betale fuld pris alligevel hvilket jo også er fair han optager jo en plads uanset om han er der eller ej.. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Fremad

Nej..... I optager pladsen, og betaler for den som hvis barnet havde holdt fri....

Sku du undvære betaling skal barnet helt meldes ud 

Anmeld Citér

8. september 2015

mortilsilke

Jeg forstår slet ikke du vil have pengene tilbage 

Der er jo stadig en vuggestue der skal køre rundt, og pædagoger der skal have løn. De bliver jo ikke hjemme hvis din søn gør.  Undskyld, men det synes jeg er en sjov holdning.

Anmeld Citér

8. september 2015

Anja82

Nej det kan du ikke, det er jo stadig dit barns plads...

Da mine børn gik i dp kunne vi få refunderet de dage dagplejeren var syg, havde fri eller var på kursus og vi ikke benyttede gæste dp - vi benyttede os dog ikke af det... 

Anmeld Citér

8. september 2015

lineog4

Ingen refusion for du betaler jo ikke for den tid dit barn er i vuggestue, men for at have plads i vuggestue. De kan jo ikke tage et barn ind i de 2 uger dit barn ikke er der 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.