Skader jeg mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
4 svar
3 synes godt om
7. september 2015

Manna

Der er noget jeg har gået og funderet over nogen tid.

Det er et psykologisk/pædagogisk spørgsmål.

Jeg har en søn der nærmer sig 4 år. Når han er sur eller urimelig og f.eks slår mig kan jeg godt finde på at sige på en stille og rolig måde at jeg ikke har lyst til at være sammen med ham når han er sådan. Elller hvis du slår gider jeg ikke lege med dig. Og så gå.

Så kan han jo godt finde på at sige jeg er dum eller slå mig igen eller endda spærre mig vejen så jeg ikke kan gå.

Jeg kan selvfølgelig godt se at vi der har et kommunikation

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Manna

fortsættelse:

kommunikationsbrist. Han vil mig. Men kan ikke finde ud af at sige det eller få mig til at opføre mig som han vil. For mig handler det om at sætte grænser og lære ham at behandle mig og andre ordentligt. Men jeg er ked af det når jeg ser han bliver såret eller måske endda svigtet.

Hvad tror i? Er det en forkert måde at gøre det på?

Anmeld Citér

7. september 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Puha den er svær, han skal selvfølgelig lære at han ikke skal slå, men jeg tror ikke børn har godt af at føle sig uønsket, når du selv er i tvivl/har det dårligt med det så ville jeg nok prøve en anden taktik hvis jeg var dig. Når min (på 3 år) slår, så siger jeg av og kan du så lade være med det, det gør ondt. Så plejer hun at sige undskyld og så leger vi videre, jeg tror på at hun lære det en dag.

Anmeld Citér

8. september 2015

S*DD

Nej du skader ham ikke

Men når du skriver at han ikke ved hvordan han skal gøre, så guide ham i det. Sig du ikke har lyst til at lege med ham når han slår, men han skal prøve at sige hvad han vil. Og så guide ham derfra. Og det kræver nok en ordentlig sjat tålmodighed. For du skal lytte til ham og ikke smide ord i munden på hamvi voksne er desværre så gode til at lægge ord i munden på andre, især børn. 

Anmeld Citér

8. september 2015

Mettefpigen

Jeg gør meget som dig... men det der er vigtigt er forklare hvorfor du gør som du gør...

Jeg plejer at sige til ham "av, det gør ondt... jeg har ikk lyst til at lege med dig når du slår mig"... så kan han godt spørge om hvorfor.. så kan jeg f.eks. spørge ham om de andre børn i børnehaven vil lege med ham hvis han slår dem, eller om han vil lege med dem hvis de slår ham.. på den måde kan vi snakke om at der er ingen af os der synes det er sjovt at blive slået på fordi det gør ondt, og at vi ikk har lyst til at være sammen med nogle der slår..  eller for den sags skyld skubber, niver, bider eller hvad det kunne være  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.