Alt for få timer i døgnet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2015

Anonym trådstarter

Hej alle i babe's 

Jeg har i nogen tid spekuleret over en del spørgsmål. Og nu prøver jeg at oprette en tråd herinde, og se om nogle af jer kan give lidt mere målrettet til mig, svar på mine undrings spørgsmål.

Jeg er 'enlig mor' til en velskabt datter på kun 6 uger. Hun er så dejlig, at jeg kan få tåre i øjnene af bare at sidde og betragte hende. det er jo den vildeste forelskelse nogensinde.

Vores dag står på ca. Amning hele tiden...........og så om igen.. - hun vil gerne ammes hele tiden, hun har dog også øget sin vægt med 1660g på hendes 6 uger. 

Hvornår får i andre tid til jer selv? hvornår går i, i bad? hvornår skifter i fra nattøj, og i jeres alm. tøj ?

hvornår går i på toilettet?

og hvornår får i tid til lige hurtigt at hoppe ned i kælderen med vasketøjet - og endnu værre hvornår får i tid til at hænge tøjet op og lagt det sammen ? 

Hvornår får i tid til at lave aftensmad ? 

Min datter sover ikke ret meget i dagtimerne, og overhovedet ikke alene. Hun hviler tit i mine arme, eller ved siden af mig når vi ammer liggende - men ligeså snart jeg ligger hende eller jeg rejser mig så vågner hun op med et skrig. om natten sover hun i min seng, sammen med mig gerne med patten i munden. Jeg når altid at falde i søvn, for hun vågner hvis jeg pakker babs og nutte væk.

- det resultere i at jeg de sidste 6 uger har tilbragt 80% af tiden i natbukser, i sofaen og hvor jeg ofte efter flere timer løber ud på toilettet og får turbo tisset (alt imens hun i græder og skriger) og så tilbage igen. 

hvordan får i presset den nødvendige tid ind i skemaet så i kan opretholde jeres egen hygiejne=livskvalitet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Carina:-)

Et ord -Slynge :)

Den er guld værd for så kan man godt gå rundt og lave noget imens baby sover på maven af en.

Og mhs til bad så kunne du måske ligge hende på gulvet med ansigtet vendt i mod dig på et tæppe så hun kan se dig imens du bader.

Søvnen plejer at blive bedre med aldren når hun får flere indtryk hun skal bearbejde 

Og tisseriet - ja så må hun altså lige klare de 30 sek for det kan jo ikke hjæpe at du sidder og får ondt af at holde dig :) 

Anmeld Citér

7. september 2015

alenemor42

Slynge eller bære sele! ! Så kan man det meste 

Sådan var det da jeg var alene med min søn.Det er jeg så også med den sidste fødte.... Han er heldigvis god til at sove.... men nogle dage lugter jeg bare af gnu tror bare det er sådan

Anmeld Citér

7. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg stemmer i koret med slynge eller bæresele!

Det er GULD værd hvis man har en bebs der helst vil sove så tæt på mor som muligt!

Jeg brugte gerne legetæppe eller (fra ca 2½-3 mdr) skråstol når jeg skulle i bad. Så kunne vi lege tittebøh, snakke og synge mens jeg badede, og hun kunne se mig. Hun var heldigvis rigtig glad for at ligge på sit legetæppe, så der kunne jeg sagtens lægge hende uden skrig og skrål når jeg lige skulle tisse. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Bshizzle

Da mine drenge var små, da var en slynge eller min skråstol (som kunne ligges helt ned) GULD værd!! 

Mine børn var meget med mig omkring, selv da jeg stod og lavede mad da lå de evt i skråstolen og jeg kunne underholde dem imens 

Samme med at gå i bad... Ned på et tæppe, skråstol, evt med dig i bad mm. 

Og så lærte jeg én vigtig ting... Ikke at lade barnet være hos en 100% af tiden! men osse stille lære dem at de er ok at Mor lige laver nogle andre ting imens. 

Anmeld Citér

7. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej alle i babe's 

Jeg har i nogen tid spekuleret over en del spørgsmål. Og nu prøver jeg at oprette en tråd herinde, og se om nogle af jer kan give lidt mere målrettet til mig, svar på mine undrings spørgsmål.

Jeg er 'enlig mor' til en velskabt datter på kun 6 uger. Hun er så dejlig, at jeg kan få tåre i øjnene af bare at sidde og betragte hende. det er jo den vildeste forelskelse nogensinde.

Vores dag står på ca. Amning hele tiden...........og så om igen.. - hun vil gerne ammes hele tiden, hun har dog også øget sin vægt med 1660g på hendes 6 uger. 

Hvornår får i andre tid til jer selv? hvornår går i, i bad? hvornår skifter i fra nattøj, og i jeres alm. tøj ?

hvornår går i på toilettet?

og hvornår får i tid til lige hurtigt at hoppe ned i kælderen med vasketøjet - og endnu værre hvornår får i tid til at hænge tøjet op og lagt det sammen ? 

Hvornår får i tid til at lave aftensmad ? 

Min datter sover ikke ret meget i dagtimerne, og overhovedet ikke alene. Hun hviler tit i mine arme, eller ved siden af mig når vi ammer liggende - men ligeså snart jeg ligger hende eller jeg rejser mig så vågner hun op med et skrig. om natten sover hun i min seng, sammen med mig gerne med patten i munden. Jeg når altid at falde i søvn, for hun vågner hvis jeg pakker babs og nutte væk.

- det resultere i at jeg de sidste 6 uger har tilbragt 80% af tiden i natbukser, i sofaen og hvor jeg ofte efter flere timer løber ud på toilettet og får turbo tisset (alt imens hun i græder og skriger) og så tilbage igen. 

hvordan får i presset den nødvendige tid ind i skemaet så i kan opretholde jeres egen hygiejne=livskvalitet? 

Sådan er det de første mange uger med en lille trold! Det er jo derfor man har barsel - mine drenge har aldrig sovet længe ad gangen om dagen før de er startet i pasning. Man lærer at blive mere effektiv og snige et bad ind her og der + indkøb, rengøring mv. Jeg havde ofte mine drenge i skråstolen imens jeg tog et bad. Indkøb har de jo "bare" været med til. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym

Her er jeg 'enlig mor' til 3 børn plus min mand. Den mindste er et halvt år. Og ja det er super hårdt. Min mand arbejder meget så er alene om alt, mad, opvask, tøjvask, bad, aflevere, hente, handle ind, putte osv. og min mindste mand sover heller ikke ret meget om dagen. Så kommer da ikke i bad hver dag, måske hveranden hvis jeg er heldig. Men her 20.30 plejer alle 3 at sove. Rengøring plejer jeg at ordne om dagen mens mindste manden ligger på legetæppet han kan godt li larmen fra støvsugeren så når jeg har støvsuget lader jeg den stå tændt ved siden af ham mens jeg vasker gulvet. Når jeg laver aftensmad plejer jeg at ha ham i bæresele. Når de store skal i bad er han med ude i skråstolen. Plejer at lægge tøj sammen den halve time han sover i løbet af dagen. Han er på min arm når vi putter de store og så bliver han puttet bagefter. Og nu har min mand og jeg så lidt voksen hygge tid inden vi skal i seng som plejer at være ved 23 tiden. Op igen ved 2 tiden og gi mad og så op og ha vækket hele huset igen kl 6.30. Men det bliver nemmere jo større bebs bliver.

Anmeld Citér

7. september 2015

L-mor

Flere har foreslået slynge, bæresele og skråstol - fint. Jeg vil lige bidrage med: lift(e). Jeg havde to, da han var helt lille, herunder en lille kort en, der kunne tages med rundt i huset og stilles på badeværelsegulvet (bad/morgentoilette), køkkenbordet (madlavning) og bryggersgulvet (tøjvask). Hæng et stykke legetøj på og tal med hende, mens du arbejder (SP vil sige, at du skal fortælle hende, hvad du laver, men jeg vil sige, at du også kan fortælle hende om fejl og mangler i EUs asylpolitik eller hvad du synes om dagens vejr).

Madlavningsmæssigt levede jeg af klapsammener med pålæg, der var lynhurtigt at lægge på rugbrødet - skiveskåret spegepølse, pate og lign. Friske grøntsager og råt kød røg ubrugt i skraldespanden, hvis der ikke kom gæster og tilberedte det.

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar - dejligt lige at få nogle indput til hvordan jeg bedre kan få vores dag til at fungere.  OG tusind tak for at ingen endnu har slået mig i hovedet og sagt "bla bla bla.. det er hårdt at ha børn og bla bla" - for det frygtede jeg egentligt. - men det vedrøre egentligt ikke sagen da det som sådan ikke har noget med det at gøre

Jeg vil prøve at tage jeres ord til mig! så nu vil jeg have fat i en slynge/sele og så benytte hendes skråstol selvom der godt nok står hun skal være 8 uge før hun må bruge den  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.