Hjælp hvem har en Mops ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2015

Anonym trådstarter

Hvad koster det ca at have en Mops om måneden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Loa

I hvilke omkostninger tænker du?

Vi har brugt riiiiigtig mange penge på sygdomme desværre  

Og ellers køber vi vel mad for 400 kr hver 1,5-2 måned. Og så vacciner og tjek ind i mellem....

Anmeld Citér

7. september 2015

CharlotteogMaria

Få en sygeforsikring på hunden, så kan det ikke gå helt galt. Vi har haft vores til dyrlæge mange gange (blanding med mops) og det har kostet dyrt, men vi får 75% tilbage af forsikringen hver gang 

Mad koster selvfølgelig lidt for det skal være kvalitetsfoder, men så er det heller ikke værre.

Anmeld Citér

7. september 2015

Steffecph

Vores gamle mops kostede engangsbeløb, forsikringer, mad og vacciner. Da hun blev 6 år blev hun desværre syg og så kostede det 6000 og en aflivning. Hun havde kræft i blæren. 

Vores nye er noget dyr! Engangsbeløb selvfølgelig.. Herudover en hulens masse undersøgelser da hun blev ved med at få svamp i øret.. Det er nok løbet op i 10000 minimum. Så nu skal hun have special allergi kost som koster 700 om måneden, allergi godbidder til ca 200. Vacciner og sundhedstjek. Loppekur. Hun er 1 år. Vores dyrelæge siger at det hører racen til. 

Kan kun anbefale at købe en GOD sygeforsikring :-) 

Anmeld Citér

7. september 2015

Mrsopsand

Vores mops kostede os 13.000 i indkøb, og så køber vi foder til 259,- kr om måneden. Derudover har vi en kombineret hunde- og sundhedsforsikring på hende der koster 961 kr hvert halve år. 

Vores tidligere mops kostede 9500 i indkøb og endte med at koste os 20.000 i dyrlægeregninger, da den fejlede ALT! Til sidst faldt den om herhjemme i sommervarmen 2010 og døde fra os pga dårligt hjerte. 

Jeg siger ikke at man skal give en formue for hunden, men i vores tilfælde har det klart kunne betale sig at punge ud for en kvalitetshund.

Anmeld Citér

8. september 2015

MKN2015

Man kan ikke sætte en pris på at have en hund - det er så individuelt, det er ikke ligesom at købe en bil. Den ene måned kan den koste 400kr i foder, den næste 400kr i foder + 5000kr i dyrlægeregninger fordi den skal udredes for allergi eller i røntgen eller noget helt tredje...

En god tommelfingerregel er, at hvis du er i tvivl om du har råd til at købe hunden, så skal du slet ikke have en - indkøb er som regel den billigste udgift 

Anmeld Citér

8. september 2015

B&J

En mops er en vidunderlig hund men den kan desværre fejle rigtigt meget og de er tit rigtige sarte. Og papirer skal skisme være tip top på hunden ang øjne hjerte osv. og ja man kan avle så forkert på sådan en hund så man skal være sikker på man har til forsikring osv self skal man det ved alle hunde men nogle racer er mere udsat 

Anmeld Citér

9. september 2015

Anonym trådstarter

Vi overtog min kærestes gamle mops efter 6 måneder så ønskede eksen ikke at have hunden mere.....

4 år og har aldrig været syg 

Anmeld Citér

9. september 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Hvad koster det ca at have en Mops om måneden? 

Det kan man ikke helt bedømme. En mops er desværre en skavank hund og det er en dyr hund at have. Nogle er dyrere end andre. 

Jeg har haft en mops som jeg desværre måtte aflive da hun kun var 5 år. På de 5 år nåede hun at koste mig ca 35-40.000 kr. Så kan du selv dividerer det op hvad det ca er i snit om måneden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.