Hej Lisbeth.
Min søn er 16 mdr gammel og jeg er meget i tvivl om hvornår jeg skal kontakte lægen, eller bare se tiden an.
Min søn blev det første år fulgt på ouh med vægt og længde fordi han er meget småtspisende. Blev så afsluttet omkring hans 1 års fødselsdag da han voksede som han skulle.
Lægen på ouh har altid understreget at det vigtigste var at han voksede i længden. Vægten måtte gerne stå stille lidt, men ikke længden, og han voksede også ganske fint det første år, og målte til hans 1 års undersøgelse 80 cm.
Det gør han stadig. Han vokser overhovedet ikke. Vi blev bedt om at måle og veje ham hjemme 1 gang om måneden og hvis han faldt på sine kurver skulle vi bede egen læge om en ny henvising til ouh. Vægten stiger stadig som den skal, men som sagt vokser han nu slet ikke, og det bekymrer mig rigtig meget. Jeg har desuden heller ikke lyst til at skulle starte forfra med sygehus ræset hvis det kan undgås. Bør jeg kontakte egen læge nu, eller kan det være ok at se det an over de næste måneder? Og hvad kan det mon skyldes at hans vækst er gået i stå?
Lisbeths svar
Hej !
Din søn er fulgt på Ouh og han har lige været til 1 års kontrol, hvor højde og vægt var fint.
Nu mener du ikke ,han vokser,det han skal og bliver bekymret.
Det ,jeg tror du skal tage dig af, er din bekymring som dukker op når du oplever han ikke lige følger bogen.
Bekymring smitter og dræner ens energi, han mærker din bekymring.
Beslut at trykke på Delete knappen, hver gang en bekymring melder sig og flyt fokus over på det positive omkring ham og hans udvikling.
Så længe han spiser, drikker, sover griner leger og er glad så udvikler han sig det han skal.
Børn vokser i spring, og det er helt normalt.
Nyd ham og overbevis dig selvom at han er som han skal være.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér