Hvad gør man lige hvis man har mistet troen på kærlighed?
Det er egentlig ambivalent, for jeg har kun selv haft længerevarende forhold, hvor der har været andre faktorer end manglende kærlighed der har stoppet det, og mine forældre er endnu sammen, efter 37 år, hvor de mødte hinanden som unge. Jeg har i realiteten ingen grund til ikke at tro på kærligheden. Og så alligevel! Jeg synes man hører det hver eneste dag - ægtepar i 40'erne, har været gift i 10 års tid, to unger på 9 og 11 år, intimiteten er væk, konen føler sig overset, manden føler sig glemt, de søger bekræftigelse andetsteds, glemmer hvorfor de faldt for hinanden, finder en anden, bliver skilt og kommer videre i en nyfødt udgave af sig selv... (Tænkt eksempel)
Jeg har selv mødt en mand nu, som jeg er ret sikker på er den rigtige for mig. Vi har det vidunderligt og er så forelskede. Men jeg er pisse bange, for jeg er overbevist om at det forsvinder! Jeg er sikker på at kærligheden blegner, intimiteten og gnisten svinder ind, og man går fra hinanden igen når hverdagen med blebørn og forpligtigelser bliver for kedelig og grå... Jeg er typen der har sindssygt svært ved at forelske mig - det er faktisk kun sket to gange i mit liv. Men når jeg så elsker, så elsker jeg så inderligt, passioneret og lidenskabeligt, jeg ser kun denne her mand, og ønsker bare at have ham ved min side resten af livet. Derfor bliver jeg også dybt og inderligt såret når kærligheden viser sig at være en illusion...
Hvorfor har jeg den opfattelse? Og er der nogen der kan give mig eksempler på det modsatte, så jeg måske kan tro lidt på kærlighed igen, og turde satse på mit forhold uden frygt for at blive kasseret når jeg er kedelig?
Anmeld
Citér