Hvad er det rette at gøre? Køb/salg af brugt seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2015

sne190810

Hej 

Jeg har i starten af august måned, sat vores pigers seng til salg på en salgsside. Fik en køber samme dag, som dog først ville kunne hente sengen sidste weekend i august/første weekend i september. Dette var helt fint med mig, og køber foreslog selv at give mig et lille depositum for at jeg kunne vide mig sikker på handlen. 

Sengen pris var 1000 kr, og køber overførte 200 kr i depositum. 

Nu er det bare sådan, at sengen stadigvæk ikke er blevet afhentet - hun har aflyst de første to gange i de to forrige weekender, og her igår havde vi så en aftale om hun ville komme engang efter kl 16. 

Jeg hører intet fra køber, og har på nuværende tidspunkt stadigvæk intet hørt fra køber. Hvad gør jeg? 

Har tænkt mig lige at skrive til hende, for at høre hvad der foregår og om hun stadigvæk er interesseret. Og alligevel har jeg det også snart lidt sådan, at jeg er træt af at blive holdt hen. Har trods alt planlagt de sidste 3 søndage efter at sengen ville blive afhentet, så har sørget for at være hjemme osv. Det er en fin og god seng til prisen, som jeg ved ikke vil have problemer med at blive solgt, hvis jeg sætter den til salg igen. 

Hvis køber nu springer fra (som jeg har en stærk formodning om desværre) hvad gør jeg så med det depositum køber har betalt tidligere? Umiddelbart var min første tanke at beholde dem, men min mand mener hun skal have dem tilbage. 

Jeg er lidt ny i denne køb og salg verden, så kender ikke rigtig til "reglerne". Hjælp! Hvad ville du gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Abracadabra

Sæt den til salg igen og giv hende de 200 tilbage. 

Anmeld Citér

7. september 2015

CH2012

sne190810 skriver:

Hej 

Jeg har i starten af august måned, sat vores pigers seng til salg på en salgsside. Fik en køber samme dag, som dog først ville kunne hente sengen sidste weekend i august/første weekend i september. Dette var helt fint med mig, og køber foreslog selv at give mig et lille depositum for at jeg kunne vide mig sikker på handlen. 

Nu er det bare sådan, at sengen stadigvæk ikke er blevet afhentet - hun har aflyst de første to gange i de to forrige weekender, og her igår havde vi så en aftale om hun ville komme engang efter kl 16. 

Jeg hører intet fra køber, og har på nuværende tidspunkt stadigvæk intet hørt fra køber. Hvad gør jeg? 

Har tænkt mig lige at skrive til hende, for at høre hvad der foregår og om hun stadigvæk er interesseret. Og alligevel har jeg det også snart lidt sådan, at jeg er træt af at blive holdt hen. Har trods alt planlagt de sidste 3 søndage efter at sengen ville blive afhentet, så har sørget for at være hjemme osv. Det er en fin og god seng til prisen, som jeg ved ikke vil have problemer med at blive solgt, hvis jeg sætter den til salg igen. 

Hvis køber nu springer fra (som jeg har en stærk formodning om desværre) hvad gør jeg så med det depositum køber har betalt tidligere? Umiddelbart var min første tanke at beholde dem, men min mand mener hun skal have dem tilbage. 

Jeg er lidt ny i denne køb og salg verden, så kender ikke rigtig til "reglerne". Hjælp! Hvad ville du gøre?

Selvfølgelig beholder du de 200,- - ellers var der ingen grund til at du fik dem til at starte med. Men kontakt hende igen og læg kortene på bordet. Spørg ind til hvornår hun reelt kan komme - at hvis hun aflyser igen, sætter du den til salg igen.

Sig at du jo planlægger ud fra jeres aftale, og at du ikk kan blive ved med at vente...

Anmeld Citér

7. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vil osse mene du skal beholde de 200kr 

Efter at være blevet brændt af alle de gange vil mene det er det depositumet er til for og det må hun jo osse vide når hun ikke har overholdt jeres aftale. 

Ville skrive til hende og give hende en sidste chance altså hun ville skulle fuldføre købet og afhentning inden de næste 14 dage og vis hun brænder dig af igen ville jeg sætte den til salg. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Sandratoft

sne190810 skriver:

Hej 

Jeg ville give hende en sidste chance og ellers ville jeg overføre de 200 og så sætte sengen til salg igen. Ville ikke kunne få mig til at beholde de 200 kr. 

Anmeld Citér

7. september 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Det er ulovligt, at beholde depositummet. 

Skulle du have haft ret til pengene, skulle du have kaldt det et reservations-gebyr.

Jeg ville skrive til hende, at var sengen ikke hentet inden onsdag vil du sætte den til salg igen. Og naturligvis give hende pengene tilbage.

Anmeld Citér

7. september 2015

sne190810

RGN skriver:

Det er ulovligt, at beholde depositummet. 

Skulle du have haft ret til pengene, skulle du have kaldt det et reservations-gebyr.

Jeg ville skrive til hende, at var sengen ikke hentet inden onsdag vil du sætte den til salg igen. Og naturligvis give hende pengene tilbage.

Tak for den oplysning. 

Jeg tror egentlig også, at køber fra start af så de 200 kr som garanti for det var hendes - samt en garanti for mig om at hun kom og hentede det. Men altså - jeg har ikke behov for de 200 kr så tænker også at bare tilbagebetale dem, hvis jeg hører fra hende (har ikke hendes nr eller noget pt)

Jeg har kontaktet køber med henblik om hun er interesseret og/eller hvad vi skal finde ud af. Har dog bare ikle hørt noget tilbage endnu.. 

Anmeld Citér

7. september 2015

sne190810

Sandratoft skriver:

Jeg ville give hende en sidste chance og ellers ville jeg overføre de 200 og så sætte sengen til salg igen. Ville ikke kunne få mig til at beholde de 200 kr. 

Jeg har kontaktet køber, men ikke hørt noget endnu. 

Jeg kan ikke overfører pengene, før jeg hører fra køber, da jeg hverken har nr eller konto oplysninger på køber. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym

sne190810 skriver:

Jeg har kontaktet køber, men ikke hørt noget endnu. 

Jeg kan ikke overfører pengene, før jeg hører fra køber, da jeg hverken har nr eller konto oplysninger på køber. 

Det må da stå på dit kontoudtog, hvor pengene er kommet fra. Ellers kan din bank i hvertefald finde ud af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.