Hej
Jeg har i starten af august måned, sat vores pigers seng til salg på en salgsside. Fik en køber samme dag, som dog først ville kunne hente sengen sidste weekend i august/første weekend i september. Dette var helt fint med mig, og køber foreslog selv at give mig et lille depositum for at jeg kunne vide mig sikker på handlen.
Sengen pris var 1000 kr, og køber overførte 200 kr i depositum.
Nu er det bare sådan, at sengen stadigvæk ikke er blevet afhentet - hun har aflyst de første to gange i de to forrige weekender, og her igår havde vi så en aftale om hun ville komme engang efter kl 16.
Jeg hører intet fra køber, og har på nuværende tidspunkt stadigvæk intet hørt fra køber. Hvad gør jeg?
Har tænkt mig lige at skrive til hende, for at høre hvad der foregår og om hun stadigvæk er interesseret. Og alligevel har jeg det også snart lidt sådan, at jeg er træt af at blive holdt hen. Har trods alt planlagt de sidste 3 søndage efter at sengen ville blive afhentet, så har sørget for at være hjemme osv. Det er en fin og god seng til prisen, som jeg ved ikke vil have problemer med at blive solgt, hvis jeg sætter den til salg igen.
Hvis køber nu springer fra (som jeg har en stærk formodning om desværre) hvad gør jeg så med det depositum køber har betalt tidligere? Umiddelbart var min første tanke at beholde dem, men min mand mener hun skal have dem tilbage.
Jeg er lidt ny i denne køb og salg verden, så kender ikke rigtig til "reglerne". Hjælp! Hvad ville du gøre?
Anmeld
Citér