Flaskebarn på ferie i udlandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.066 visninger
16 svar
10 synes godt om
6. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min dreng på 6 mdr er nu på flaske, og vi skal afsted 2 uger til Italien. Det er først nu gået rigtig op for mig at jeg jo skal have vildt meget med - har kun tidligere prøvet at være afsted med ammebørn...

Første hurdle er lufthavnen - jeg er klar over at de accepterer at man har babymad med igennem security, men de plejer at bede en smage på det - og det kan jeg jo ikke just med mit varme vand på termoflasken...?

Turen derned tager nok omkring 13-14 timer, hvoraf de sidste 6 er i toget - dvs jeg ikke har adgang til varmt vand. Fra start af har jeg med i termoflaske, inden togturen må jeg vel forsøge at finde et sted de vil koge noget nyt vand til mig.

Jeg bruger NAN - kan man købe det overalt, eller skal jeg have med hjemmefra til 2 uger?

Hvad med min sterilisator - skal den med, eller er det ikke længere nødvendigt ved 6 mdr?

Andre ting jeg skal tænke på eller nogen gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lomm skriver:

Min dreng på 6 mdr er nu på flaske, og vi skal afsted 2 uger til Italien. Det er først nu gået rigtig op for mig at jeg jo skal have vildt meget med - har kun tidligere prøvet at være afsted med ammebørn...

Første hurdle er lufthavnen - jeg er klar over at de accepterer at man har babymad med igennem security, men de plejer at bede en smage på det - og det kan jeg jo ikke just med mit varme vand på termoflasken...?

Turen derned tager nok omkring 13-14 timer, hvoraf de sidste 6 er i toget - dvs jeg ikke har adgang til varmt vand. Fra start af har jeg med i termoflaske, inden togturen må jeg vel forsøge at finde et sted de vil koge noget nyt vand til mig.

Jeg bruger NAN - kan man købe det overalt, eller skal jeg have med hjemmefra til 2 uger?

Hvad med min sterilisator - skal den med, eller er det ikke længere nødvendigt ved 6 mdr?

Andre ting jeg skal tænke på eller nogen gode råd?

Jeg vil anbefale færdig blandede brikker til flyet og toget. De skal ikke nødvendigvis varmes, men kan bruges som de er. Alternativt kan en iiamo flaske være en god idé. Jeg brugte selv sådan en til tur med min datter, og det virkede bare helt perfekt! 

Da jeg var ude og flyve med min datter blev intet af hendes mad og mælk åbnet. De havde en særlig scanner til det.

Vi var på rhodos, og der var der tilsat smag til mme, så jeg var glad for at have med hjemmefra.

Min datter var dog næsten 1 år da vi var afsted, så hun fik kun 1 flaske i døgnet.  

Jeg steriliserede kun flasker 1 gang om ugen ved 6 mdr. Er sikker på at din søn sagtens kan klare sig selvom de ikke bliver steriliseret i 2 uger.

Hvis du er interesseret har jeg en iiamo flaske til salg med 5 varmepatroner til

Anmeld Citér

6. september 2015

Mor til Ella

Du må kun have færdige brikker med i lufthavnen, ingen pulver.

vi valgte at tage en rejse kedel med, og pulver med i kufferten, og skoldede så flasker og sådan med kedel. 

Vi løb til for pulver dagen før vi skulle hjem. Og købte noget tysk noget, og det spiste hun med største velbehag.

HUSK BRIKKER TIL HJEMTUREN hjemme fra

Anmeld Citér

6. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
MummiT skriver:

Jeg vil anbefale færdig blandede brikker til flyet og toget. De skal ikke nødvendigvis varmes, men kan bruges som de er. Alternativt kan en iiamo flaske være en god idé. Jeg brugte selv sådan en til tur med min datter, og det virkede bare helt perfekt! 

Da jeg var ude og flyve med min datter blev intet af hendes mad og mælk åbnet. De havde en særlig scanner til det.

Vi var på rhodos, og der var der tilsat smag til mme, så jeg var glad for at have med hjemmefra.

Min datter var dog næsten 1 år da vi var afsted, så hun fik kun 1 flaske i døgnet.  

Jeg steriliserede kun flasker 1 gang om ugen ved 6 mdr. Er sikker på at din søn sagtens kan klare sig selvom de ikke bliver steriliseret i 2 uger.

Hvis du er interesseret har jeg en iiamo flaske til salg med 5 varmepatroner til

Jeg kender dem ikke, men det lyder da smart. Men vi skal afsted torsdag, så medmindre du lige bor i Horsens eller Brande er det nok svært at nå 

Anmeld Citér

6. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mor til Ella skriver:

vi valgte at tage en rejse kedel med, og pulver med i kufferten, og skoldede så flasker og sådan med kedel. 

Vi løb til for pulver dagen før vi skulle hjem. Og købte noget tysk noget, og det spiste hun med største velbehag.

Tak for tip, det ville jeg da ikke selv have tænkt på. Vi har ikke noget bagage, så det er da lidt af et problem med pulver... 

Anmeld Citér

6. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
MummiT skriver:

Ved du om der passer andre suttehovedet til flasken? Vi bruger MAM, og ved at min dreng har nægtet en anden slags, så det er jo lidt risikabelt hvis nu han ikke vil acceptere iiamo sutterne...

Anmeld Citér

6. september 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mor til Ella skriver:

Det passer ikke, at du ikke må have pulver med i håndbagagen. Du må have en passende mængde mad med set i forhold til turens varighed. Vi havde fx 3 flasker til en tur på 3 timer, første gang vi rejste med baby (bare for en sikkerheds skyld), og det var der ingen problemer i.

Se evt følgende link med regler fra Københavns Lufthavn:

https://www.cph.dk/for-rejsen/rejsende-med-born/

Anmeld Citér

6. september 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Fortsat fra ovenstående indlæg:

NAN er et af de mest populære mærker i Sydeuropa (og især i supermarkedet Carrefour) - var personligt meget træt af det, da jeg ikke kan lide at købe Nestlee-produkter.

Hvis barnet aldrig har fået hhv færdigblandet erstatning i brik eller lunken/kold mælk før, ville jeg være påpasselig med at tage det med uden at prøve det hjemmefra. Mit barn nægtede(!) i den alder at drikke MME, der ikke var 37 grader varmt.

Derudover er der mikroovn i lufthavnen (efter Security), og de er søde til at give kogt vand i flyet. Men du kan da sagtens smage på termokandevandet, hvis det endelig er? Så får du sikkert bare et plastikkrus, som du kan hælde en sjat i og vente til det køler lidt af.

Og mht til togturen så må der være en cafe i nærheden, hvor du kan få/købe kogt vand inden afrejse. Og kan da også kun forestille mig, at der er en salgsvogn eller automat i toget.

Anmeld Citér

7. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lomm skriver:

Ved du om der passer andre suttehovedet til flasken? Vi bruger MAM, og ved at min dreng har nægtet en anden slags, så det er jo lidt risikabelt hvis nu han ikke vil acceptere iiamo sutterne...

Jeg bor i Silkeborg, så ved ikke om det er til at nå.

Men nej, mam sutterne passer  ikke på iiamo, hullet er for lille. Jeg var også noget bekymret for om min datter kunne tage den, da vi kun brugte mam, men det gik fint nok

Anmeld Citér

7. september 2015

lineog4

Først nestlle er Italiensk så vil da tro de har Nan - kan dog ikke huske om det hedder noget andet - det er et stykke tid siden min dreng på snart 8 var flaske barn 

en hver cafe også på stationen og lufthavnen i Italien (og vel også DK) vil gove dig varmt vand også selvom du ikke køber noget. Og det samme på flyet - de fleste har nok også en mikrobølgeovn så de kan varme en brik op. Jeg ville tage brikker med til turen og lidt ekstra pulver (hvis I ikke har bagage mp I nok ikke have en stor pakke pulver med). Og ellers ville jeg overveje at betale for en kuffert så jeg kunne have pulver med så jeg ikke skulle lede efter det som det første - en stressfaktor som kan ødelægge starten af ferien, og med 200 kr kan man få den stressfaktor elimineret.

god tur, har rejst til Italien med telt i 3 uger med et flaskebarn og han har ikke taget skadet (tror jeg )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.