Lomm skriver:
Min dreng på 6 mdr er nu på flaske, og vi skal afsted 2 uger til Italien. Det er først nu gået rigtig op for mig at jeg jo skal have vildt meget med - har kun tidligere prøvet at være afsted med ammebørn...
Første hurdle er lufthavnen - jeg er klar over at de accepterer at man har babymad med igennem security, men de plejer at bede en smage på det - og det kan jeg jo ikke just med mit varme vand på termoflasken...?
Turen derned tager nok omkring 13-14 timer, hvoraf de sidste 6 er i toget - dvs jeg ikke har adgang til varmt vand. Fra start af har jeg med i termoflaske, inden togturen må jeg vel forsøge at finde et sted de vil koge noget nyt vand til mig.
Jeg bruger NAN - kan man købe det overalt, eller skal jeg have med hjemmefra til 2 uger?
Hvad med min sterilisator - skal den med, eller er det ikke længere nødvendigt ved 6 mdr?
Andre ting jeg skal tænke på eller nogen gode råd?
Jeg vil anbefale færdig blandede brikker til flyet og toget. De skal ikke nødvendigvis varmes, men kan bruges som de er. Alternativt kan en iiamo flaske være en god idé. Jeg brugte selv sådan en til tur med min datter, og det virkede bare helt perfekt!
Da jeg var ude og flyve med min datter blev intet af hendes mad og mælk åbnet. De havde en særlig scanner til det.
Vi var på rhodos, og der var der tilsat smag til mme, så jeg var glad for at have med hjemmefra.
Min datter var dog næsten 1 år da vi var afsted, så hun fik kun 1 flaske i døgnet.
Jeg steriliserede kun flasker 1 gang om ugen ved 6 mdr. Er sikker på at din søn sagtens kan klare sig selvom de ikke bliver steriliseret i 2 uger.
Hvis du er interesseret har jeg en iiamo flaske til salg med 5 varmepatroner til