Det kan jeg bl.a. Fordi at jeg pt. Deler min lejlighed med en veninde, desuden bruger jeg min tidligere uddannelse til at arbejde ved siden af mit studie.
Den eneste mulige måde for mig at ville nedsætte mine udgifter, ville være at finde en billigere bolig, men det er desværre ikke noget man bare lige gør i København.
Jeg har udgifter for omkring 10.000 kr. Pr. Måned
husleje 8124 kr.
internet 220 kr.
el 340 kr.
telefon 100 kr.
forsikring 216 kr.
afbetaling af lån 1000 kr.
Er godt nok også en høj husleje. Vi giver 6000 ink forbrug (vand, varme og tvpakke) i rødovre og boede tidligere i ungdomsbolig i Rødovre til 3500 om måneden ink forbrug. Havde været skrevet op til ungdomsboligen ca. 1 år da vi fik den. Så kan sagtens lade sig gøre (boede i Trekroner i 6 måneder da vi ikke ku få en billig bolig i Storkøbenhavn til studiestart hvor der ikke var. Mener at den stod i 4500-5000 kr.)
Så kan sagtens lade sig gøre at finde noget billigere i Storkøbenhavn hvis man ikke decideret kræver at det skal være i centrum.
Men husk højere boligstøtte når man har børn :-) og se om du ikke kan finde en billigere bolig
Dit lån trækker jo også en del, men kan næppe ændres. Nu ved jeg ikke hvor meget du skylder, rente osv. Men evt regn på om det kan betale sig at ta su-lån og få afbetale din gæld som højest sandsynligt har en højere rente :-)
Btw. Lejer du lejligheden af en privat eller er den almennyttig? Kvm? Modaniseret? Er en masse regler for hvad man må kræve i husleje så er da muligt at din leje er for høj så du kan kræve den sænket. :-)
Tjek selv her http://www.tjekdinleje.dk
Anmeld
Citér