Lille dreng med ekstrem eksem!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
8 svar
3 synes godt om
4. september 2015

Bella&Lina

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/3-aarige-jamie-har-ekstrem-eksem-han-kan-ikke-vaere-i-sin-egen-krop/5703074?ref=lokalavisen

Dette er min gode venindes lille søn. Jeg har flere gange kørt hende og hendes søn på sygehus og akutmodtagelser fordi Jamie har været så hårdt ramt at han næsten til sidst bare sad af træthed og udmattelse af ingen søvn og konstant kløen!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2015

Muffinmus

Størstedelen af atopisk eksem børn er allergikere. Håber hun har fået ham udredt for allergi da dette den største faktor inden for de grimme tilfælde. Især gluten, mælk, parfume, tilsætningsstoffer i maden, dyre og pollen allergi. Vores søn krydsede sig også til blods hver evig eneste nat fra 1 år til han var 6. Først som 6 årig blev han via børneafdelingen, testet for div allergier og fandt ud af at han var allergiker. Det skulle være sket inden for det første år i stedet for at pøse fede cremer på. Cremerne skal naturligvis ikke indeholde hverken parfume, alkohol, aloe Vera mm.Ofte kan vi holde det nede nu, med en tynd creme der IKKE lukker huden inde konstant som de fede cremer gør. Jo mere fed creme der kommer på, jo mindre fedt til cutis og subcutis laver kroppen selv. Så det er ofte en ond cirkel. Ydermere stiger risikoen for stafylikokker fordi den fede creme indkapsler bakterier og øger kløen markant. 

Desværre vejleder forældre ofte med hormoncremer og div i stedet for at arbejde mere på årsagen til det opstår. 

Håber hun finder ud af hvad der får ham til at reagere. For han er uden tvivl allergiker når han også reagerer så voldsomt på div behandlinger. 

Anmeld Citér

4. september 2015

Bella&Lina

MariaE skriver:

Størstedelen af atopisk eksem børn er allergikere. Håber hun har fået ham udredt for allergi da dette den største faktor inden for de grimme tilfælde. Især gluten, mælk, parfume, tilsætningsstoffer i maden, dyre og pollen allergi. Vores søn krydsede sig også til blods hver evig eneste nat fra 1 år til han var 6. Først som 6 årig blev han via børneafdelingen, testet for div allergier og fandt ud af at han var allergiker. Det skulle være sket inden for det første år i stedet for at pøse fede cremer på. Cremerne skal naturligvis ikke indeholde hverken parfume, alkohol, aloe Vera mm.Ofte kan vi holde det nede nu, med en tynd creme der IKKE lukker huden inde konstant som de fede cremer gør. Jo mere fed creme der kommer på, jo mindre fedt til cutis og subcutis laver kroppen selv. Så det er ofte en ond cirkel. Ydermere stiger risikoen for stafylikokker fordi den fede creme indkapsler bakterier og øger kløen markant. 

Desværre vejleder forældre ofte med hormoncremer og div i stedet for at arbejde mere på årsagen til det opstår. 

Håber hun finder ud af hvad der får ham til at reagere. For han er uden tvivl allergiker når han også reagerer så voldsomt på div behandlinger. 

Han er blevet testet for allergi. Det er ikke min veninde, men selve sygehusene som kun vil hjælpe med kemo nu. De har ligesom givet op..... Og hun har haft mange diskutioner med dem om det kemo! Kan ikke huske hvad det var han reagerede på ved allergi testen... Men kan forsikre for at ALT er prøvet. Også at udelukke mælk og også sukker osv osv fra kosten. Hun har været ved alternative behandlere osv. Faren er så vidt jeg ved også "multiallergiker" .. Men intet har altså hjulpet, og problemet er nu at drengen får for lidt søvn , det stresser ham, og gør så at det bliver værre. Så kan han ikke passe sin børnehave og lillsøsteren bliver jo vækket hvilket gør at hun ikke kan komme i dagpleje da afleveringen bliver for sen fordi Jamie selvfølgelig får lov til og sove længe efter en nat hvor han har været vågen det meste af den. Det er en ond cirkel hvor især stress er en stor faktor, havde man bare kunne "nulstille" det så der kunne komme ro på og man så derfra kunne arbejde med de mulige udløsende faktorer... 

Anmeld Citér

4. september 2015

Sprit25

Kan din veninde ikke lave en aftale med dp mor om at lillesøster kan godt blive afleveret senere?

Anmeld Citér

4. september 2015

Tip!

Min søn er også allergiker med atopisk eksem.. 

Jeg har selv haft det som lille, og det eneste der kan holde mit eksem nede er en tur i Mariager saltcenters saltbad. 

Det kan hjælpe på eksem når det ikke er kradset til blods og åbent, men i fasen hvor det klør klør og klør, så er det bare afsted og i saltvand. 

Anmeld Citér

4. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis det er noget du må udtale dig om, hvad er det så for en form for kemo der er tale om ?.

der findes jo flere forskellige former, min datter har selv fået en mild form, som behandling mod hendes børnegigt

Anmeld Citér

4. september 2015

Isabella_mor

Jeg læste lige her forleden dag om en mor hvis lille baby fik atopisk eksem. Hun kæmpede i et år med at få ham udredt osv. 

Hun søgte på nettet og fandt en salve hun kunne lave selv. Og det skulle virke. 

Jeg kan lige prøve at finde artiklen. 

Anmeld Citér

4. september 2015

MorTil3+

Føler virkelig med den lille dreng havde selv meget slem børneeksem, mine arme og ben var næsten altid et stort åbent sår, kan ikke selv huske dengang det var rigtig slemt, men havde det i albueleddet indtil jeg blev 16 og det kan jeg huske, jeg kradsede og kløede altid i det og det gjorde bare så forbandet ondt. Mine forældre fandt ud af at det var vaskepulveret der gjorde at jeg havde det i meget ekstrem grad som helt lille. Jeg blev behandlet med binyrebarkhormon men det havde altid kun kortvarig effekt.

Anmeld Citér

4. september 2015

AJ14

Bella&Lina skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/3-aarige-jamie-har-ekstrem-eksem-han-kan-ikke-vaere-i-sin-egen-krop/5703074?ref=lokalavisen

Dette er min gode venindes lille søn. Jeg har flere gange kørt hende og hendes søn på sygehus og akutmodtagelser fordi Jamie har været så hårdt ramt at han næsten til sidst bare sad af træthed og udmattelse af ingen søvn og konstant kløen!! 

Stakkels dreng.  Kan sagtens sætte mig ind i det. Da jeg døjet med det altid. Har også haft det så voldsomt.  Har også prøvet alt. Det eneste der holder det i ro er alle neutrals produkter, jævnligt grundig rengøring og vask Osv  også prøvede jeg en creme fra laroche posay, men den skal bruges nogle gange om dagen i en 4 ugers tid før den rigtig virker. Og nu er mit eksem på et minimum,som primært skyldes brug af den creme☺ . Jeg Kan også holde det nede ved at spise efter ddv's kostprincipper. 

Fede cremer som ceridal O.lign. Kan godt gøre det værre i den lange ende. Det gjorde det ved mig. Så de helt fede cremer holder jeg mig fra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.