Erfaringer med uld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
5 svar
9 synes godt om
3. september 2015

M'sMor

Hvilke erfaringer har i med uld?

både med mærker, blandinger (100% uld, uld/bomuld og uld/silke)

hvad skal man vælge og hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2015

Christine

MorTilMalou skriver:

Hvilke erfaringer har i med uld?

både med mærker, blandinger (100% uld, uld/bomuld og uld/silke)

hvad skal man vælge og hvorfor? 

Jeg synes Engel har de mest fantastiske (og dyre) babyuldprodukter. Jeg tror ikke så meget på superwash. Silke/uld er en fantastisk (også gerne dyr) blanding men jeg kan også rigtigt godt lide bomuld/uld og ren uld. I feks Føtex uldting er der lidt polyamid i, hvilket jeg ikke så godt kan lide. Og deres er også d superwash.

Selena er også et lækkert mærke!

Anmeld Citér

3. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er glad for Føtex' uld tøj. Købte det sidste vinter til min datter og har også købt lidt i år

Anmeld Citér

3. september 2015

SofiaMik

Helt klart også Engel og jeg har købt en del på filiokus.dk, fordi de er helt klare med hvad der er superwashed eller ej. Superwashed uld er det. Som man kan købe i supermarkeder og feks en del af Joha's kollektion. Superwashed uld er plastikbehandlet uld der gør det muligt at vaske tøjet på 40 grader. Til gengæld mister ulden en hel del af sin fremragende evne til at holde varm og tør. 

Husk at ubehandlet uld ikke kan tåle mere end 30 grader.

Anmeld Citér

3. september 2015

Lenchick

Jeg stemmer på Engel, men har også en del af Cosilana. 

Her går begge børn i uld/silke (70 % uld) inderst året rundt. Vi kan klare os med 6 bodyer til lillebror på 1 år og 6 undertrøjer til storesøster på 4 år. 

Jeg køber på Filiokus, men var heldig at få en masse hjem fra Tyskland i sidste uge da en familiemedlem var på en forretningsrejse i Hannover og havde tid til at shoppe. 

Vi sparede 20 % i forhold til danske priser. 

Jeg vasket uldtøjet så lidt som muligt, oftest bliver det hængt ud i regn og når det bliver vasket, er det håndvask og med uldsæbe.

Anmeld Citér

3. september 2015

Lenchick

Jeg kan ikke se fidusen ved uld/bomuld. Når det er bomuld inderst mod kroppen, så bliver børnene svedige og kolde. 

Min meget varme dreng på 1 år er lige tilpas tør under sine bodyer, selvom han kan være fugtig af sved på andre dele af kroppen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.