Nå, vi har herhjemme været skånet for de helt vilde selvstændighedsalder/trodsalder udbrud indtil videre men.....så fyldte han tre og BUM!!!!
. Vi (mor og far) skal lige vænne os til at håndtere det hele og ved godt at det bedste er kontinuitet, faste regler, osv osv men har et spørgsmål til en konkret situation som jeg SÅ gerne vil have jeres mening/råd om!
Igår fortæller en af pædagogerne i børnehaven at det ville være godt for Storm hvis han kunne være i bh lidt tidligere om morgenen, senest 9.30 (jeg er arbejdsløs og har derfor ladet ham have lange morgener og afl senest 10, medmindre de skulle på tur el lign.) Det går jeg med til, da jeg selvfølgelig godt kan se at han går glip af noget.
Imorges vågner vi så kl.8 og alt går fint og som vi plejer siger jeg fem min før "Storm om lidt skal vi ordne tænder og have tøj på, så vi kan komme i BH" Han går med ud på badeværelset og her "beslutter" han sig for at han absolut intet vil! De sidste par uger når det samme er sket har jeg ladet ham surmule lidt og hvis det tog overhånd bedt ham sætte sig i gangen til han var klar til at samarbejde (virker fint)
Men...idag var vi i tidspres og jeg sagde til ham at han skulle sætte sig i gangen til han var klar...idag synes han så han ikke var klar (efter over 5min surmulen i gangen) Jeg sagde derfor at nu ville jeg børste hans tænder og holdt blidt fast i hans ene arm...han flippede helt ud og det endte med at jeg så forsigtigt det nu kunne lade sig gøre holdt ham igennem hele seancen med tandbørstning, tøj på, sko på, overtøj, cykelhjelm alt imens han vred og vendte sig og skreg som var jeg igang med at torturere ham (sikkert det han synes) ;-) Derefter løftede jeg ham skrigende op i cykelsædet og kørte en skrigende unge i BH (var dog holdt op da vi nåede frem)
Mine egne tanker går lidt på at sige "fuck BH, vi kommer når vi kommer og så lader jeg ham få sine små timeouts om morgenen" for jeg synes det tangerede til overgreb at skulle gøre det på den anden måde! Jeg ved godt at jeg er "priviligeret" at kunne have lange/langsomme morgener, men jeg starter uddannelse snart og ved at jeg skal møde kl.9 eller 10 og kun nogle dage og kan derfor i stort omfang give ham lange morgener et godt stykke tid endnu...............WOW
Det blev MEGET langt!!! Håber nogle af jer søde og kloge piger vil læse og kommentere!
Tak på forhånd!
Anmeld
Citér