Fostervandet siver ud 20+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.276 visninger
11 svar
6 synes godt om
2. september 2015

Dididiva

Mit fostervand siver ud og jeg er lidt i panik. Andre der har prøvet det og alligevel fået et rask barn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2015

Mami

Så er du vel på hospitalet? Har de ikke givet dig nogle prognoser? 

Min vand sev fra uge 21 og i uge 29 første jeg 

Anmeld Citér

2. september 2015

Dididiva

Jeg er blevet tjekket og sendt hjem igen. Masser af aktivitet i maven. Hjerne og hjerte ser fint ud og der er masser af fostervand. Skal til ekstra kontrol på fredag i sammenhæng med MD-scanning.

Anmeld Citér

2. september 2015

God-mor

Dididiva skriver:

Mit fostervand siver ud og jeg er lidt i panik. Andre der har prøvet det og alligevel fået et rask barn?

Altså det lyder MEGET underligt de ikke har indlagt dig? Du kan da ikke rende rundt med sivende fostervand. Lyder helt hen i vejret. Du skal indlægges! Pøj pøj 

Anmeld Citér

2. september 2015

Dididiva

God-mor skriver:

Altså det lyder MEGET underligt de ikke har indlagt dig? Du kan da ikke rende rundt med sivende fostervand. Lyder helt hen i vejret. Du skal indlægges! Pøj pøj 

Jeg har ikke prøvet det her før, men det sker åbenbart tit. Min chef har prøvet det samme, hvor hun blev sygemeldt indtil det var under kontrol.

Anmeld Citér

2. september 2015

Mami

Jeg er blevet tjekket og sendt hjem igen. Masser af aktivitet i maven. Hjerne og hjerte ser fint ud og der er masser af fostervand. Skal til ekstra kontrol på fredag i sammenhæng med MD-scanning.

Det lyder Ekstremt mærkeligt! Når man har sivende fostervand skal man være 100% sengeliggende frem til uge 34 tidligst. 

Man skal have taget infektions tal flere gange ugentligt og til en masse scanninger. 

Og nej det er ikke tit det sker, og normal praksis er de lader naturen gå sin gang når det er så tidligt, og herefter igangsættelse/Ks i uge 34. Og så kommer det ikke "under kontrol" vandet siver fordi man står åben (ikke nødvendigvis i selve livmoderhalsen) så det vil fortsætte helt frem til fødsel 

Anmeld Citér

2. september 2015

lineog4

Dididiva skriver:

Er du sikker på det er fostervand der siver?

for er der adgang til fostervandet (og det kan sive), så bliver man ikke sendt med den besked. Både du og foster kan dø af infektion så infektionstal skal tjekkes ofte. Derudover vil du efter alt sandsynlighed beordres i seng, for formodentlig er din livmoderhals så lille at du nærmest er i fødsel og trykket på den skal derfor mineres.

de kan ikke gøre så meget andet end at følge udviklingen og at du skåner din livmoderhals mest muligt.

Jeg tænker det er noget andet der er sevet og der ikke er adgang til fostervandet.

Anmeld Citér

2. september 2015

Snevejr84

Jeg synes du skal ringe derind igen. Det virker meget underligt de har sendt dig hjem. 

Anmeld Citér

2. september 2015

Mami

lineog4 skriver:

for er der adgang til fostervandet (og det kan sive), så bliver man ikke sendt med den besked. Både du og foster kan dø af infektion så infektionstal skal tjekkes ofte. Derudover vil du efter alt sandsynlighed beordres i seng, for formodentlig er din livmoderhals så lille at du nærmest er i fødsel og trykket på den skal derfor mineres.

de kan ikke gøre så meget andet end at følge udviklingen og at du skåner din livmoderhals mest muligt.

Jeg tænker det er noget andet der er sevet og der ikke er adgang til fostervandet.

Tænker det samme som dig, at det må være noget andet. 

Ellers har hospitalet lavet en (potentiel) fatal fejl

Anmeld Citér

2. september 2015

Dididiva

lineog4 skriver:

Jeg kunne ikke få så mange svar i dag. Det ligner fostervand, men livmoderhalsen er lang og lukket. Alt ser fint ud og jeg skal holde øje med hvor meget der kommer ud i bindet. Det kunne ikke udelukkes at det kunne være noget andet som ligner fostervand. Jeg må vente og se var svaret og så ekstra tjek ved MD-scanning på fredag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.