Regeringen vil skrotte hjælp til fødende kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. september 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Regeringen vil skrotte hjælp til fødende kvinder

Landets fødeafdelinger går tilsyneladende glip af et ventet og tiltrængt løft på 35 millioner kroner i år.

Pengene var øremærket til at skabe bedre forhold for fødende og ansatte på fødeafdelingerne.

Puljen er tilsyneladende blevet sløjfet. Det fremgår af et udkast til regeringens økonomiaftale med regionerne, skriver TV2, som er i besiddelse af skitsen.

Læs resten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2015

mpr

Er spændt på at se om dette vil betyde at folk begynder at føde hjemme og egentlig bare tage hånd om det hele selv hvis de ikke har pengene til at gå til privat hospitalerne.. 

Anmeld Citér

3. september 2015

Janey

Profilbillede for Janey
mpr skriver:

Er spændt på at se om dette vil betyde at folk begynder at føde hjemme og egentlig bare tage hånd om det hele selv hvis de ikke har pengene til at gå til privat hospitalerne.. 

Umiddelbart tror jeg ikke, at det ændrer noget. Der bliver jo ikke skåret i noget, men i stedet er det nogle ekstra penge, som ikke kommer alligevel. Jeg synes ikke selv, at jeg manglede noget, da jeg fødte i 2013, så jeg er helt tryg ved at have valgt offentlig sygehus igen denne gang, selv om vi da godt kunne betale for et privathospital.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.