Jeg er nødt til at dele denne surrealistiske om end også helt i gennem fantastiske historie med jer.
Jeg fik en rejsegave af min dejlige kæreste i årsgave
Turen gik til Mallorca. Vi havde en kanon god ferie. Der var hvid sandstrand, blåt vand, masser af varme, oplevelsesture samt restaurantbesøg.
Men.. På vores rejse havde jeg det egentlig lidt underligt. Skød det hurtigt hen med at min lettere ændrede sult og hyppigere toiletbesøg da helt sikkert måtte skyldtes varmen!
De små jag jeg havde i maven fra tid til anden, fik mig til at tage mig lidt til maven og tænke at det nok var mens der var på vej. Kæresten var kæk og spurgte om den sparkede.
I dagene efter vi kom hjem til Danmark igen, sagde jeg til kæresten at min cyklus var ved at være liiige lang nok, så for at være sikker på at der alligevel ikke var noget, skulle jeg nok have taget en graviditetstest.
Når jeg skriver ”for at være sikker på at der alligevel ikke er noget” er der en dybere mening bag: Jeg fik konstateret PCO/S for 6 år siden og har efterhånden i nogen år ønsket børn. Skæbnen ville mig det ikke, så jeg skød det hen og begravede mig i andre ting som studiet, arbejdet og frivilligt arbejde.
Lettere optimistisk var jeg heller ikke, da gynækologen efteråret sidste år sagde til mig, at jeg måtte henvende mig til hende igen, når børn blev aktuelt for min kæreste og jeg.
Tilbage til sporet igen:
Jeg gik på apoteket efter en graviditetstest og tog den efter et par timer. Efter bare 10 sekunder dukkede der 2 streger op. Kæresten kunne høre mig sige ”nej nej nej” ude på badeværelset og han spurgte om alt var okay. Åbnede badeværelsesdøren og sagde chokeret: ”der er sgu 2 streger”.
Kæresten så skræmt og ovenud lykkelig ud på samme tid og svarer med ”så sparkede den alligevel!”
Anmeld
Citér