Akut panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.068 visninger
7 svar
18 synes godt om
1. september 2015

Anonym trådstarter

Fuck hjælp mig lige!

Min dejlige kæreste er lige startet på et rent kvindestudie. Og det giver mig så meget angst og panik. I dag er første dag 9-17, masser af intro osv. Jeg har kunne tøjle min angst og jalousi nogenlunde - Jeg har desværre et elendigt selvværd. Han har gjort meget for at bekræfte mig.

Men jeg har nu lige netop på facebook opdaget, at en af hans tutorer, som altså skal introducere ham for studiet og som han skal på hyttetur med overnatning med senere på ugen er en pige, som gjorde mit liv til et helvede, da jeg var yngre. Spredte rygter og løgne om mig, prøvede at vende mine kærester (det var over en længere periode) mod mig osv.

Og nu er jeg gået fuldstændig i panik med komplet angstanfald. Nu har jeg virkelig kunne tøjle mine følelser så fint, men DET her, det kan jeg ikke! Hjælp mig, hvordan kommer jeg igennem det? Til at starte med bare i dag, tanken om han er i hendes selskab hele dagen har fået mig til at tudbrøle, ryste på hænderne, hjertebanken og hyperventileren.

HVAD ER ODDSENE LIGE!??? Vi boede i en helt anden by dengang!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Anonym trådstarter

Nej vent, det er en af hans nye klassekammerater, det blev det jo kun værre af 

Anmeld Citér

1. september 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg synes det lyder som om du har pisket en stemning op omkring det her, uden at have noget at have det i.

Det er selvfølgelig uheldigt at hun er i hans klasse, men jeg går ud fra at det er flere år siden hun var ude efter dig, og at hun jo ikke ved at han er netop DIN kæreste.

Derudover er du nød til at stole på at han kender dig og ikke er interesseret i andre og heller ikke hopper på latterlige historier om dig mv. I har et liv sammen, og det smider han vel ikke væk fordi en eller anden fremmed pige siger du er dum (forudsat at hun stadig kunne finde på det)

Hvis du er bange for utroskab mv så tænker jeg at det er jeres indbyrdes tillid i skal arbejde med, men mon ikke det går i sig selv igen når han er kommet godt i gang og du kan se at han ikke ændrer sig overfor dig.

Prøv at fortælle dig selv en anden historie end den du gentager i dit hoved nu. Prøv at sige - jeg har en dejlig mand der har valgt et studie som han brænder for. Det gør ham glad, og når han er glad på skolen så er han også glad herhjemme og det giver overskud til os to. Han skal gå med en masse brokkende og diskussionslystne madammer hele dagen, så han vil glæde sig til at komme hjem til dig og have jeres fælles samvær. Der er måske et par dumme trunter eller et par lækre sild, men det betyder ikke noget, for han har valgt dig.Du vil være overrasket over hvor stor betydning det har at ændre den historie man fortæller sig selv om situationer:-)

Anmeld Citér

1. september 2015

God-mor

Anonym skriver:

Fuck hjælp mig lige!

Min dejlige kæreste er lige startet på et rent kvindestudie. Og det giver mig så meget angst og panik. I dag er første dag 9-17, masser af intro osv. Jeg har kunne tøjle min angst og jalousi nogenlunde - Jeg har desværre et elendigt selvværd. Han har gjort meget for at bekræfte mig.

Men jeg har nu lige netop på facebook opdaget, at en af hans tutorer, som altså skal introducere ham for studiet og som han skal på hyttetur med overnatning med senere på ugen er en pige, som gjorde mit liv til et helvede, da jeg var yngre. Spredte rygter og løgne om mig, prøvede at vende mine kærester (det var over en længere periode) mod mig osv.

Og nu er jeg gået fuldstændig i panik med komplet angstanfald. Nu har jeg virkelig kunne tøjle mine følelser så fint, men DET her, det kan jeg ikke! Hjælp mig, hvordan kommer jeg igennem det? Til at starte med bare i dag, tanken om han er i hendes selskab hele dagen har fået mig til at tudbrøle, ryste på hænderne, hjertebanken og hyperventileren.

Hvor er det synd for jer begge at du skal have det så skidt med det Kan godt forstå det er en mavepuster at han skal gå i klasse med en, som engang har gjort dit liv surt for dig. Der er ikke andet for end at fortælle din kæreste om kvinden, når han kommer hjem og forbered ham på at hun måske kan sige nogle dårlige ting om dig. Vis ham den besked du har skrevet herinde, så ved han hvordan du har det.. Så må i tale om dine følelser igen, og blive ved med at tale om hvordan du har det indtil det måske bliver lettere for dig. Dog skal du også passe på ikke at kvæle ham, og han lyder som en skøn fyr, der tager dig alvorligt og lytter. Snak med en proffessionel. Få en akut tid og få nogle redskaber til at kunne overvinde din angst i lige netop dette her tilfælde. Det lyder til at du stoler på din kæreste, men at dårlige og sorte tanker overtager og din krop er i det største alarmberedskab. Jeg kender selv til angst, og det er så svært at finde ud af hvad man skal gøre ved det, da kroppen bare reagere. Tag evt fat i en god veninde eller sin mor og snak om det du føler lige nu, og ha en anden end din kæreste du kan få luft hos og som kender sig rigtig godt og som vil lytte. 

Anmeld Citér

1. september 2015

Muffinmus

Vi har en fyr i klassen... Ingen har lagt an på ham trods pænt udseende osv��

Anmeld Citér

2. september 2015

MorDk

Træk vejret dybt og snak med din kæreste. Fortæl ham hvordan du har det med det. 

Anmeld Citér

2. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Fuck hjælp mig lige!

Han kender vel ikke til hvad hun har gjort.

Snak med ham, fortæl ham hvad hun gjorde den gang, så han er forberedt, hvis hun gør det.

Det er ikke sikkert at hun er sådan mere, folk vokser op og ændre sig. Jeg ved ikke hvor mange år det er siden, men folk kan ændre sig, og hvis hun har været teenager, så er der bare nogle der er på den måde, men stopper når de bliver voksne.

Fortæl ham hvad der skete den gang. Og hun ved vel heller ikke at du er hans kæreste.

Har du snakket med ham?

Anmeld Citér

2. september 2015

GrønStjerne

Puha, ved ikke hvad jeg ville gøre af mig selv hvis en af mine mobbere skulle arbejde med min mand. Eej jeg ville få det skidt, og jeg er absolut ikke jaloux anlagt, men ville have det så dårligt alligevel.

Forstår godt at det er noget møg. Snak med kæresten om det, så du ikke skal være bekymret i forhold til om han får nogle løgne at vide.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.