Forkølelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
4 svar
3 synes godt om
1. september 2015

Appelsin

det er da også typisk... Er lige kommet over en medicinsk abort der trak i langdrag (tre uger) hvor min krop alligevel hurtigt er kommet sig og der har allerede været mens. Nu hvor jeg så glæder mig til st starte på en frisk, er jeg blevet forkølet. Nu er jeg bange for at det laver ravage i alt muligt... Forhindrer ægløsning og andet. Nogen der har prøvet at være forkølet og alligevel er blevet gravide kort tid efter eller samtidig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Chellie

Appelsin skriver:

det er da også typisk... Er lige kommet over en medicinsk abort der trak i langdrag (tre uger) hvor min krop alligevel hurtigt er kommet sig og der har allerede været mens. Nu hvor jeg så glæder mig til st starte på en frisk, er jeg blevet forkølet. Nu er jeg bange for at det laver ravage i alt muligt... Forhindrer ægløsning og andet. Nogen der har prøvet at være forkølet og alligevel er blevet gravide kort tid efter eller samtidig? 

Jeg blev insemineret på en fredag, og den følgende søndag blev jeg seriøst forkølet. Jeg fik ikke feber, men jeg var virkelig sølle. Forkølelsen endte med at vare 14 dage, formodentlig fordi immunforsvaret bliver svækket når man bliver gravid   Jeg er 13+0 idag 

Anmeld Citér

1. september 2015

Elgaard73

Da jeg var i behandling, sagde de at en lille smule sygdom kunne være en fordel. Noget med at ens immunforsvar er lavere end normalt og at ægget deraf bedre kunne "få lov" til at sætte sig fast. Om det rent videnskabeligt har noget på sig, skal jeg ikke kunne garantere, men da jeg blev gravid, var jeg faktisk forkølet og ret skidt tilpas.

Jeg tror ikke forkølelse og lign., har nogen indvirkning på ægløsning osv.

Anmeld Citér

1. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Appelsin skriver:

Så længe det "bare" er forkølelse, er der ikke noget du skal frygte. Det er muligvis endda en fordel, som andre skriver, idet kroppens immunforsvar så har "paraderne lidt nede" når graviditeten opstår. 

Som et godt eksempel modtager jeg (og mange andre i behandling) et præparat ved navn Prednison - som netop skal sætte mit immunforsvar en anelse ud af spil. 

Rigtig meget held og lykke 

Anmeld Citér

5. september 2015

Appelsin

Tak for jeres svar  det trøster meget at høre. Så er der intet uhumsk ved en forkølelse! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.