Eksperthjælp: 15 måneder er han udspekuleret ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
1 svar
6 synes godt om
31. august 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Hvor "kloge" er de små egentlig? Sagen er den at marius på 15 mdr er længe om at falde i søvn når det er mig der putter ham. Meget længe, jeg kæmper virkelig. Sidst jeg puttede til middag tog far over da jeg havde prøvet i halvanden time. I dag skulle jeg igen putte til middag, og da jeg havde forsøgt en halv time kom far lige ud for at spænde hans sele ind fordi den var for løs så han blev ved at vende sig om på maven. Hvilket så resulterer i at da far ligger ham ned for at gå jeg så kan tage over, falder marius i søvn! (Han falder altid i søvn med det samme når alle andre end mig putter). Det var IKKE meningen at far skulle tage over, kun spænde selen ind. Kan Marius mon nu huske at han 2 gange i træk har kunne "tage røven på mig"? Og bliver det mon så endnu sværere for mig næste gang? Jeg frygter det virkelig...

Lisbeths svar

Hej !

Duer bekymret om din søn på 15 måneder "kan tage røven på dig ".

Forstået på den måde at han ikke vil puttes når det er dig.

Jeg vil berolige dig. små børn har slet ikke udviklet en hjerne, så de "kan tage røven på nogen." Det hører voksenlivet til, efterhånden som der vokses op og læres om, hvordan livet foregår både hjemme og ude.

Han er 15 måneder, han reagerer på den ro, sikkerhed, tryghed og kærlighed, der bliver vist ham.

Far kommer roligt og spænder selen ind. Ok så er Marius klar til at sove.

Hvis du allerede er bekymret ,når du skal putte ham, så reagerer han og bliver utryg og vil ikke sove.

Find din egen styrke .Du er hans mor ,og du kan selvfølgelig putte ham til en lur. Når du viser det, så lægger han sig til at sove.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2015

Bak

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth.
Hvor "kloge" er de små egentlig? Sagen er den at marius på 15 mdr er længe om at falde i søvn når det er mig der putter ham. Meget længe, jeg kæmper virkelig. Sidst jeg puttede til middag tog far over da jeg havde prøvet i halvanden time. I dag skulle jeg igen putte til middag, og da jeg havde forsøgt en halv time kom far lige ud for at spænde hans sele ind fordi den var for løs så han blev ved at vende sig om på maven. Hvilket så resulterer i at da far ligger ham ned for at gå jeg så kan tage over, falder marius i søvn! (Han falder altid i søvn med det samme når alle andre end mig putter). Det var IKKE meningen at far skulle tage over, kun spænde selen ind. Kan Marius mon nu huske at han 2 gange i træk har kunne "tage røven på mig"? Og bliver det mon så endnu sværere for mig næste gang? Jeg frygter det virkelig...

Lisbeths svar

Hej !

Duer bekymret om din søn på 15 måneder "kan tage røven på dig ".

Forstået på den måde at han ikke vil puttes når det er dig.

Jeg vil berolige dig. små børn har slet ikke udviklet en hjerne, så de "kan tage røven på nogen." Det hører voksenlivet til, efterhånden som der vokses op og læres om, hvordan livet foregår både hjemme og ude.

Han er 15 måneder, han reagerer på den ro, sikkerhed, tryghed og kærlighed, der bliver vist ham.

Far kommer roligt og spænder selen ind. Ok så er Marius klar til at sove.

Hvis du allerede er bekymret ,når du skal putte ham, så reagerer han og bliver utryg og vil ikke sove.

Find din egen styrke .Du er hans mor ,og du kan selvfølgelig putte ham til en lur. Når du viser det, så lægger han sig til at sove.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Der er jeg så lidt uenig (kun lidt). Jeg vil bestemt ikke kalde din søn for udspekuleret, der er jeg enig. Den evne har han ikke. 

Men til gengæld vil jeg sige, at mange børn prøver grænser af (også som 15 måneder). Hvis du er hans primære omsorgsperson vil han prøve dine grænser af ved fx at være svær at putte. Det kan også være han er angst for at du skal gå fra ham og derfor "holder" på dig. 

Min datter havde også en periode, hvor jeg ikke kunne lægge hende. Jeg vil også som Lisbeth sige, at du skal blot holde fast i, hvad du gør og så vol han forstå det på et tidspunkt. 

Husk det er blot en fase

Held og lykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.