Hvordan fortæller jeg min datter om en fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
5 svar
1 synes godt om
29. august 2015

LBK

min datter er 4,5 år. Hun blev storesøster for tre dage siden og er nu begyndt at spørger hvordan lillesøster "kom ud af maven". 

Grunden til jeg tøver med at svare er, at jeg nemt skræmmer hende fra vid og sans. Laaang historie. 

findes der en god bog, film eller andet i god børnehøjde som jeg kan vise hende. Kan ikke umiddelbart finde noget..? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2015

FruStolpe

LBK skriver:

min datter er 4,5 år. Hun blev storesøster for tre dage siden og er nu begyndt at spørger hvordan lillesøster "kom ud af maven". 

Grunden til jeg tøver med at svare er, at jeg nemt skræmmer hende fra vid og sans. Laaang historie. 

findes der en god bog, film eller andet i god børnehøjde som jeg kan vise hende. Kan ikke umiddelbart finde noget..? 

Vi havde ikke selv fortalt vores datter på 4 Hvordan lillesøster kom ud. Men en dag kom hun hjem fra børnehaven og spurgte om Caroline var kommet ud gennem maven eller af tissekonen  og så var den ligsom overstået. 

Jeg ville fortælle det som det er, når hun spørger skal hun også ha et ærligt svar. Du behøver jo ikke at gå i detaljer 

Anmeld Citér

29. august 2015

LBK

FruStolpe skriver:

Vi havde ikke selv fortalt vores datter på 4 Hvordan lillesøster kom ud. Men en dag kom hun hjem fra børnehaven og spurgte om Caroline var kommet ud gennem maven eller af tissekonen  og så var den ligsom overstået. 

Jeg ville fortælle det som det er, når hun spørger skal hun også ha et ærligt svar. Du behøver jo ikke at gå i detaljer 

Hun ved det egentlig godt. De har for lang tid siden snakket om det i børnehaven og hun kom hjem og fortalte det. Men hun søger mere viden 

Anmeld Citér

29. august 2015

loop

LBK skriver:

Jeg ville spørge på biblioteket

Anmeld Citér

29. august 2015

Olaf

Jeg gik på biblioteket, og spurgte efter bøger til børn om babyer og kom hjem med 4 bøger om emnet, de handlede om alt, helt fra babyen kommer i mors mave og til baby kommer ud  

Anmeld Citér

29. august 2015

LBK

Olaf skriver:

Jeg gik på biblioteket, og spurgte efter bøger til børn om babyer og kom hjem med 4 bøger om emnet, de handlede om alt, helt fra babyen kommer i mors mave og til baby kommer ud  

Super tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.