Syg igen og igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. august 2015

fit_fys

Hej piger!

Jeg er 25+1 i dag.

for tredje weekend i træk er jeg syg med slem forkølelse. To gange er det gået ud over mit arbejde. Jeg når lige at blive nogenlunde klar til job igen, så går der en uge, og så er jeg syg igen... Jeg arbejder som fysioterapeut på 37 timer, og er klar over at jeg kommer for tidligt igang og jeg nok arbejder for meget ifht hvad min krop kan holde til nu. 

Jeg har brug for nogle råd. Jeg har nemlig overvejet at gå ned i tid, så jeg kan få overskud til mig selv, min krop og min familie. Nu går jeg direkte hjem og ligger på sofaen, manden må klare det meste. Jeg vil virkelig ikke sygemeldes, men kan mærke på min krop at den bare ikke kan være med i det tempo længere. Jeg synes ikke det er fair hverken overfor min chef, min krop eller mine to drenge (den ene på 4, den anden i maven), at jeg ikke vil gå ned i tid og kører mig selv så hårdt at jeg bliver sygemeldt på fuld tid. Hvad har I af tanker om min situation? 

Ødet skal lige siges at jeg har lyskebrok. Derudover vågnede jeg i nat ved at jeg havde spontan næseblod - nogen der har prøvet det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2015

fit_fys

Slet ingen?

Anmeld Citér

29. august 2015

DortheL

fit_fys skriver:

Hej piger!

Jeg er 25+1 i dag.

for tredje weekend i træk er jeg syg med slem forkølelse. To gange er det gået ud over mit arbejde. Jeg når lige at blive nogenlunde klar til job igen, så går der en uge, og så er jeg syg igen... Jeg arbejder som fysioterapeut på 37 timer, og er klar over at jeg kommer for tidligt igang og jeg nok arbejder for meget ifht hvad min krop kan holde til nu. 

Jeg har brug for nogle råd. Jeg har nemlig overvejet at gå ned i tid, så jeg kan få overskud til mig selv, min krop og min familie. Nu går jeg direkte hjem og ligger på sofaen, manden må klare det meste. Jeg vil virkelig ikke sygemeldes, men kan mærke på min krop at den bare ikke kan være med i det tempo længere. Jeg synes ikke det er fair hverken overfor min chef, min krop eller mine to drenge (den ene på 4, den anden i maven), at jeg ikke vil gå ned i tid og kører mig selv så hårdt at jeg bliver sygemeldt på fuld tid. Hvad har I af tanker om min situation? 

Ødet skal lige siges at jeg har lyskebrok. Derudover vågnede jeg i nat ved at jeg havde spontan næseblod - nogen der har prøvet det? 

Jeg var selv én af dem, der blev sygemeldt i uge 26, dog grunden risiko for for tidlig fødsel. Hvis du har det sådan som du beskriver, tænker jeg det vil gavne alle parter, inkl. din chef, at du går ned i tid. Han/hun er vel mere interesseret i, at du har et stabilt fremmøde end melder dig syg ofte. 

Ang. næseblod- det havde jeg dagligt fra start til slut. Det er bare slimhinderne, der bliver mere følsomme :-) 

Anmeld Citér

29. august 2015

stinemavepine

Uf, det lyder hårdt! Det er sgu ikke altid lige skønt at være gravid!

Jeg er gået ned i tid efter anbefalinger fra jordemoderen - jeg klarede nemlig også kun lige arbejdet med nød og næppe og så intet andet. Nu har jeg stadig langt fra det overskud jeg drømmer om, men det fungerer meget bedre - både på jobbet og hjemme. Min arbejdsgiver får refusion for de timer jeg ikke arbejder, så de taber intet på det økonomisk. Samtidig mindsker det jo risikoen for at man bliver nødt til at gå af før.

Prøv at tale med din læge eller jordemoder og derefter din arbejdsgiver. Held og lykke!

www.stinemavepine.blogspot.dk 

Anmeld Citér

29. august 2015

fit_fys

Tak for svar piger! 

Jeg skal til læge på mandag, så der vil jeg snakke med hende om det at gå ned i tid. Det er mega hårdt lige nu, har lidt angst oveni, og så konstant dårlig samvittighed over ikke at være der for min søn og hjælpe til derhjemme. 

Vil undersøge mulighederne for at gå ned i tid - tak for det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.