Det der med at kysse på munden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
7 svar
15 synes godt om
28. august 2015

Sujan

Nu kan jeg se af en anden tråd,at mange kysser deres børn på munden:-) det gør jeg også selv og er meget naturligt hos os ligesom det nok er hos mange andre:-)

for min store datter på 3 år er det naturligt for hende at kysse dem hungodt kan lide. Det er hendes ide om, at det gør man når man holder af nogen. Så nu er hun begyndt at kysse sine 2 rigtige gode venner (en pige og en dreng) på munden når de siger Hej og farvel ovre i børnehaven. 

Altså for hende er det helt naturligt og noget man bare gør når man holder af et andet menneske, for det gør far,mor, farmor og farfar jo også!!!

Men nu er andre begyndt at rynke på næsen over, at hun gerne vil kysse de her 2 børn når hun f.eks. siger farvel. 

Jeg synes jo egentlig at kys på munden er forbeholdt mor og far. Men hun render jo ikke rundt og kysser alle. De er jo bare hende allerbedste venner som hun siger. Så synes hendes tankegang er rigtig sød. 

Men ja så tænkte jeg bare, hvad er jeres holdning til dette???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2015

Christine

Sujan skriver:

Nu kan jeg se af en anden tråd,at mange kysser deres børn på munden:-) det gør jeg også selv og er meget naturligt hos os ligesom det nok er hos mange andre:-)

for min store datter på 3 år er det naturligt for hende at kysse dem hungodt kan lide. Det er hendes ide om, at det gør man når man holder af nogen. Så nu er hun begyndt at kysse sine 2 rigtige gode venner (en pige og en dreng) på munden når de siger Hej og farvel ovre i børnehaven. 

Altså for hende er det helt naturligt og noget man bare gør når man holder af et andet menneske, for det gør far,mor, farmor og farfar jo også!!!

Men nu er andre begyndt at rynke på næsen over, at hun gerne vil kysse de her 2 børn når hun f.eks. siger farvel. 

Jeg synes jo egentlig at kys på munden er forbeholdt mor og far. Men hun render jo ikke rundt og kysser alle. De er jo bare hende allerbedste venner som hun siger. Så synes hendes tankegang er rigtig sød. 

Jeg synes det er sødt 

Anmeld Citér

29. august 2015

Sprit25

Det kommer i den grad an på hvad de andre børns holdning er til det

Anmeld Citér

29. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er helt fint - såfremt de to andre børn ikke finder det ubehageligt eller lignende 

Anmeld Citér

29. august 2015

lineog4

Jeg tænker det er voksne der rynker på næsen? 

Vi voksne har en tendens til at tillægge børns handlinger voksne motiver. Ja begynder vi som voksne at kysse et andet menneske på munden sådan mere end en gang og lidt mere intimt så handler det om signal om sex/erotik. Men det er det altså ikke for et barn, der er et kys ja rigtig nok et kys og ikke et signal, ikke en start på noget mm. 

Selvsagt skal din datter kun kysse de børn der også ønsker det - og hun skal nok lære ikke at gøre det med voksne og især mennesker hun ikke kender godt, for der er desværre syge mennesker som ikke ved at det ikke er er signal til de godt må gå videre. Men rynke næse over noget helt naturligt, og tillægge det andre signaler mm. Siger noget om den voksne og ikke om barnet

Anmeld Citér

29. august 2015

modesty

Sujan skriver:

Jeg synes at det er rigtig problematisk at folk har et problem med at børnehavebørn som er gode venner, kysser hinanden på munden.

Det gør mig sgu lidt bange at vores samfund er ved at blive så seksual- og kropsforskrækket at sådan en sød og uskyldig gestus skal mistænkeliggøres.

Anmeld Citér

29. august 2015

Sujan

modesty skriver:

Jeg synes at det er rigtig problematisk at folk har et problem med at børnehavebørn som er gode venner, kysser hinanden på munden.

Det gør mig sgu lidt bange at vores samfund er ved at blive så seksual- og kropsforskrækket at sådan en sød og uskyldig gestus skal mistænkeliggøres.

Ja det har du nemlig ret i... I min datters hoved er det jo bare noget man gør når man siger farvel... Det har jeg jo faktisk lært hende. 

Jeg har egentlig ikke et problem med det, men har fået det påtalt et par gange.. Synes bare det er synd hvis jeg skal forklare hende at det er forkert

Anmeld Citér

29. august 2015

Mami

Ville jeg ikke tænke over, min søn går rundt hånd i hånd med hans ven og de kysser hinanden på munden, vennen var i øvrigt så sød til sommer festen i kjole de leger jo bare og er glade for hinanden, kunne ikke falde mig ind at blande mig i  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.