Madplaner uden stivelse :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.220 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. august 2015

mortilsilke

Jeg har fundet ud af at min krop ikke fungerer sammen med stivelse. Jeg bliver oppustet, træt osv. Så jeg vil forsøge at undvære pasta, ris, kartofler og hvidt brød. Dog holder jeg fast ved rugbrødet.

Må jeg ikke se nogle forslag på madplaner fra jer der spiser mad uden stivelse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

De3Guldklumper

mortilsilke skriver:

Jeg har fundet ud af at min krop ikke fungerer sammen med stivelse. Jeg bliver oppustet, træt osv. Så jeg vil forsøge at undvære pasta, ris, kartofler og hvidt brød. Dog holder jeg fast ved rugbrødet.

Må jeg ikke se nogle forslag på madplaner fra jer der spiser mad uden stivelse?

Her skifter vi ris, pasta og kartofler ud med: broccoli, blomkål, spidskål, kinaradise, squash, aubergine, grønkål, spinat, osv  

Anmeld Citér

28. august 2015

Manna

vær opmærksom på at meget rugbrød indeholder en del hvedemel hvis du også vil undgå det

held og lykke.

har selv lidt en del af oppustethed. Fra 12-25 års alderen. Det gik over af sig selv.

Anmeld Citér

29. august 2015

mpr

Følger lige med her har stadig ikke selv fundet noget som jeg synes faktisk smager godt som erstatning 

Med hensyn til rugbrød så husk at få det med flest kerner og mest rugmel så er der mindre hvedemel i 

Anmeld Citér

29. august 2015

Carina:-)

Her er det kun mig der undgår stivelse ,men jeg rister hvidkål eller spidskål på panden og spiser det som erstatning. 

Her har det indvirkning på mit insulinindtag som jeg kan skrue ned for når jeg undgår stivelse. 

Og så smager kart og ris bare 100 gange bedre når det ikke er en daglig ting men noget man får max 1 gang i måned :) 

Anmeld Citér

29. august 2015

lineog4

Prøv også at se inde på klidfaster, handler godt nok om at faste men der er en del af retterne der er uden stivelse. Jeg er fx helt vild med hendes wrap og hendes sundwich

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.