mine børn er ramt af røde knopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.366 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. august 2015

mbc

Hej alle. 

Har brug for lidt hjælp her, begge mine børn er ramt af de jer røde knopper/bid og aner ikke hvad det er, hverken hud læge eller egen læge kan give et ordentlig svar, så har nogen oplevet ligne og ved hvad det kan være så kunne det hjælpe så jeg kan finde en løsning på problemet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

mbc

Kan se de er lidt svære at se, når de er nye, men de kommer til at se sådan her ud efter et par dage. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. august 2015

UnderCover37

Mit bud er umiddelbart loppebid, da det ofte er på fødderne, anklerne de bider os mennesker - I behøver ikke selv have dyr for at ha lopper, de kan blive slæbt med fra andre hjem eller hvis I har dyr kan de samle dem op udenfor hvor andre har tabt dem.

Andet bud er mygstik, jeg ser ca sådan ud som på dit andet billede når jeg bliver stukket af en myg, der går også et par dage inden de bliver SÅ voldsomme.

Nu er jeg lidt nysgerrig efter at høre hvad lægen/hudlægens bud har været, siden du ikke rigtigt tror dem?

Anmeld Citér

28. august 2015

MorTil3+

Jeg vil gætte på insektbid. Vores tre unger ser næsten også sådan ud. De har så også andre steder end på benene og jo mere de kradser i dem jo værre bliver det. Vi tror det er myg da vi har rigtig mange af de sataner. Har selv fået nogle ordentlige myggestik i år.

Anmeld Citér

28. august 2015

loop

mbc skriver:

Hej alle. 

Har brug for lidt hjælp her, begge mine børn er ramt af de jer røde knopper/bid og aner ikke hvad det er, hverken hud læge eller egen læge kan give et ordentlig svar, så har nogen oplevet ligne og ved hvad det kan være så kunne det hjælpe så jeg kan finde en løsning på problemet

Jeg synes det ligner insektbid, og det røde rundt om kunne være en allergisk reaktion på det. Og så ligner det at de har kløet i det, så der er gået hul, og måske lidt betændelse. Om det er betændelse synes jeg er svært at se.

Jeg synes det er dårligt at hverken læge eller hudlæge kan fortælle hvad det er. Så må de da henvise til der kan.

Hvor længe har børnene haft det?

Anmeld Citér

28. august 2015

mbc

loop skriver:

Jeg synes det ligner insektbid, og det røde rundt om kunne være en allergisk reaktion på det. Og så ligner det at de har kløet i det, så der er gået hul, og måske lidt betændelse. Om det er betændelse synes jeg er svært at se.

Jeg synes det er dårligt at hverken læge eller hudlæge kan fortælle hvad det er. Så må de da henvise til der kan.

Hvor længe har børnene haft det?

Min søn har det hver sommer, og min datter har nu også fået det. 

De mener det kan være væglus, fuglelopper, eller hundelopper. Vi har fået sprøjtet for alt og hunden er tjekket ved dyrelæge, fået givet den kur for en sikkerheds skyld, men det kommer stadig igen! Og det er så syndt for dem for de klør!  

Anmeld Citér

28. august 2015

mbc

MorTil3+ skriver:

Jeg vil gætte på insektbid. Vores tre unger ser næsten også sådan ud. De har så også andre steder end på benene og jo mere de kradser i dem jo værre bliver det. Vi tror det er myg da vi har rigtig mange af de sataner. Har selv fået nogle ordentlige myggestik i år.

Dem på det sidste billede er ikke kløet i, de er fra sidste år og der var han kun lige 1 og kunne ikke finde ud af og klø :/ de har dem også i hovedet og på arme, og maven. Det er så syndt. 

Anmeld Citér

28. august 2015

loop

mbc skriver:

Min søn har det hver sommer, og min datter har nu også fået det. 

De mener det kan være væglus, fuglelopper, eller hundelopper. Vi har fået sprøjtet for alt og hunden er tjekket ved dyrelæge, fået givet den kur for en sikkerheds skyld, men det kommer stadig igen! Og det er så syndt for dem for de klør!  

Ja det er synd

Kan du ikke få noget kløestillende til dem, indtil i finder en holdbar løsning?

Anmeld Citér

28. august 2015

B&J

En mygge stift eller en spray zinksalve er super god mod kløe.

men jeg ville også sige loppe bid har i dyr hvis ja har i tjekket alt igennem ? Hvis i ikke fjerner loppe æggene 100% bliver de ved med at komme igen og igen hver år. 

Anmeld Citér

28. august 2015

moaren

mbc skriver:

Kan se de er lidt svære at se, når de er nye, men de kommer til at se sådan her ud efter et par dage. 

Tænker også det er en form for bid, men under alle omstændigheder, så er det bare ikke godt nok at lægerne siger "vi tror". Så må de pode pletterne og sende det ind til tjek. Hvor gamle er dine børn? Hvis de er meget generet af kløen, så kunne det måske hjælpe med noget antihistamin som tablet/flydende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.