Mødregrupper forsvinder - nu kommer... forældregrupperne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
3 svar
4 synes godt om
28. august 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Mødregrupper forsvinder - nu kommer... forældregrupperne!

Mødregruppen er ikke længere kun for kvinder.

Ifølge Berlingske Tidende er traditionen, hvor nybagte mødre mødes for at udveksle erfaringer fra hverdagslivet med en baby, ved at gå i opløsning til fordel for forældregrupper landet over.

I cirka 25 kommuner landet over er sundhedsplejen begyndt at tilbyde forældregrupper, og i en håndfuld af dem har man helt permanent nedlagt tilbuddet om mødregrupper.

Læs resten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Meget fint. Men i praksis vil det nok være mødregrupper alligevel, da det er de færreste mænd der har tid til at tage fri fra arbejde hver uge eller hver 14. dag for at drikke kaffe med andre nybagte forældre jeg tror mere at et stigende antal fædregrupper kunne blive en succes - for fædre på barsel. Der er ikke mange der holder barsel samtidig over længere tid, da det for de fleste ville betyde at barnet skulle meget tidligt afsted i inst  

Anmeld Citér

28. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor11 skriver:

Meget fint. Men i praksis vil det nok være mødregrupper alligevel, da det er de færreste mænd der har tid til at tage fri fra arbejde hver uge eller hver 14. dag for at drikke kaffe med andre nybagte forældre jeg tror mere at et stigende antal fædregrupper kunne blive en succes - for fædre på barsel. Der er ikke mange der holder barsel samtidig over længere tid, da det for de fleste ville betyde at barnet skulle meget tidligt afsted i inst  

Det er nemlig rigtigt. Jeg gik til det og der ar 1-2 mænd som var der engang imellem. 

min mand var aldrig med For han kunne ikke tage fri. 

Til fødselsforberedelse var alle øv over mødregruppe ikke var der mere, så vi lavede en.

Anmeld Citér

28. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er ærgerligt da det kan være man vil tale om nogle emner som for nogle er for intime til at dele med mænd. Fædregrupper derimod vil være smart at have flere steder

Men som mor11 også skriver bliver det nok mødtegrupper i praksis alligevel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.