Jeg har haft en GUL, og jeg vil sige at de smerter du beskriver der slet ikke er i nærheden af hvordan de er ved en GUL.
Jeg testede positiv ved lægen da vi ikke vidste jeg var gravid, jeg havde nemlig lige haft min mens, hvilket er meget normalt ved en GUL, da HCG stadig dannes, graviditeten sidder bare forkert.
Jeg var omkring 5 uger henne da jeg begyndte at få rigtig ondt, og på meget få timer kunne jeg slet ikke foretage mig noget, jeg kunne hverken ligge, sidde, gå, eller stå. Mit var startet om natten med mindre pletblødning, og med små kramper, men jeg var skide fuld og lagde ikke yderligere i det.. Dagen efter vågnede jeg med sindssyge kramper, og jeg småblødte stadig lidt. Jeg snakkede med min mand om at jeg synes det var mærkeligt at jeg blødte og havde ondt når jeg nu lige havde haft mens en uge tidligere. timerne gik og min mand skulle på arbejde, og en halv time efter han var kørt ringede jeg til min søster, som bad mig ringe til lægevagten med det samme. mit sad i højre side, og lægevagten var derfor bange for at det var min blindtarm den var gal med. Jeg kom derud, og jeg kom hurtigt til, da blev jeg bedt om at lave en urinprøve, og så kunne jeg ellers sidde i venteværelset og se min test blive positiv, og så hylede jeg for så vidste jeg godt at der var noget i vejen..
Jeg blev henvist til et andet sygehus, og kom derover og fik en seng, jeg blev skannet og de kunne ingenting se, så jeg skulle ligge til observation, og jeg siger dig det var forfærdeligt, først efter mange timer blev jeg kørt til operation, og de endte faktisk med at skulle operere på mig i 4 timer fordi de havde ventet så længe, og jeg mistede min ene æggeleder..
Det er ikke for at skræmme dig at jeg skriver som jeg gør, men for at fortælle at smerterne ved en GUL udvikler sig med sådan en fart at man ikke er i tvivl om at der er noget galt og man skal søge læge.. Man kan ikke gå flere dage med det, da det vil ende med at din æggeleder springer og du besvimer.. Derfor er jeg nu ret sikker på at du enten tester sent positiv, eller at der ikke er en graviditet ved dig..
Jeg håber selvfølgelig at du bare tester sent positiv..