Sund aftensmad på MAX 30 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.337 visninger
16 svar
27 synes godt om
27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg søger inspiration til sunde madopskrifter hvor DET HELE (inkl borddækning) max må tage 30 min

Ved godt der findes læssevis af disse på nettet, men synes altid de overdriver - altså det kan godt være en professionel kok kan klare at skrælle/koge kartofler samtidig med at have gang i 3 andre gryder + lave salat og så være færdig efter 30min, men så meget kan jeg desværre ikke multi taske 

Når jeg starter job igen efter barsel vil vi nogen dage være noget pressede, så det skal virkelig være nemt & hurtigt samtidig med at det er sundt med masser af grønt.

Der må også gerne komme forslag på ting der kan laves aftenen i forvejen, og så lige hurtigt varmes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det nemmeste er klart rester!! Det gør vi meget i  

lav ekstra af det i nu får og så kom resten i fryseren så det bare kan tages op, eller sæt det i køleskabet hvis det er næste dag det bliver presset. jeg synes det er 100x lettere bare at komme noget mad i microen end at skulle stå og hakke og skrælle og ikke mindst rydde op bagefter, på dage hvor tiden er pres

Anmeld Citér

27. august 2015

TNBC

Lomm skriver:

Jeg søger inspiration til sunde madopskrifter hvor DET HELE (inkl borddækning) max må tage 30 min

Ved godt der findes læssevis af disse på nettet, men synes altid de overdriver - altså det kan godt være en professionel kok kan klare at skrælle/koge kartofler samtidig med at have gang i 3 andre gryder + lave salat og så være færdig efter 30min, men så meget kan jeg desværre ikke multi taske 

Når jeg starter job igen efter barsel vil vi nogen dage være noget pressede, så det skal virkelig være nemt & hurtigt samtidig med at det er sundt med masser af grønt.

Der må også gerne komme forslag på ting der kan laves aftenen i forvejen, og så lige hurtigt varmes. 

pasta med pesto, kylling og bacon.

du skal koge pasta, og kylling og bacon på panden, og så blande det hele sammen og så med pesto(eller uden hvis i ikke kan li det)

Anmeld Citér

27. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Rester! Og nogle gange er det bare også helt i orden med rugbrødsmadder i en snæver vending 

Det kan være svært at lave virkeligt lækre og sunde rettet helt fra bunden på så kort tid som du nævner - så jeg laver gerne ekstra portioner i stedet og bruger evt. lidt tid i weekenden på at forberede (og jeg har ikke engang børn endnu, ha).

En anden mulighed er at du laver noget på forhånd dagen før, når du har lagt ungerne i seng. Hakker, piller, rør sammen... hvad det nu kan være. Så er det nemt at gå til dagen derpå 

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mor11 skriver:

Det nemmeste er klart rester!! Det gør vi meget i  

lav ekstra af det i nu får og så kom resten i fryseren så det bare kan tages op, eller sæt det i køleskabet hvis det er næste dag det bliver presset. jeg synes det er 100x lettere bare at komme noget mad i microen end at skulle stå og hakke og skrælle og ikke mindst rydde op bagefter, på dage hvor tiden er pres

Ja rester er faktisk min yndlingsret - vi laver altid 3-4 portioner og putter i fryseren (synes dog det er begrænset til gryderetter), og ovenikøbet arver vi ofte mine forældres rester... 

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Yurie skriver:

pasta med pesto, kylling og bacon.

du skal koge pasta, og kylling og bacon på panden, og så blande det hele sammen og så med pesto(eller uden hvis i ikke kan li det)

Det smager uden tvivl godt, men grøntsager er der jo ikke mange af... Men man kunne måske koge nogle bønner eller ærter ved siden af

Anmeld Citér

27. august 2015

TNBC

Lomm skriver:

Det smager uden tvivl godt, men grøntsager er der jo ikke mange af... Men man kunne måske koge nogle bønner eller ærter ved siden af

Du kan også smide spinat i, majs.. bruge pasta lavet af grønsager.

Men at man ikke lige får grønsager en dag.

Anmeld Citér

27. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis du har et øjeblik sent om aftenen så rens grøntsager og læg dem i en bøtte med vand. Så er de klar til dagen efter hvor du kommer sent hjem. 

Lav på dine fridage dobbeltportioner eller 2 retter og frys ned i portioner så du om aftenen inden bare kan tage det op og varme på dagen

du kan nemt servere salat/råkost/andet grønt til dine nedfrosne retter.

hvis du skal have noget kød der skal gøres noget ved kan du også gøre dette om aftenen. Fx kylling så skære det ud og ligge det i marinade dagen inden. 

Sørg generelt for at lave mad så der er til 2 dage. Hvis du synes det er for kedeligt at få det samme i 2 dage så varier det grønne til.

Anmeld Citér

27. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lomm skriver:

Man kan også sammen med det bacon riste skiver af porrer, noget squash, tynde skiver af gulerod mv

det er jo bare en basisopskrift 

Anmeld Citér

27. august 2015

Bella&Lina

Lomm skriver:

Alt fisk i ovnen og så dampede grøntsager af en art og kartofler osv. Det er i hvert fald nemt, og kræver ikke at du står ved gryderne heeele tiden . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.