Gode råd til i maven?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
11 svar
2 synes godt om
27. august 2015

Mrsopsand

Min søn på 4 uger har meget luft i maven. Jeg ammer ham ca hver 2-3 time. Han har blødt brusk i halsen og skal derfor spise lidt oftere da han bliver lidt udmattet af at spise. Pga dette brusk sluger han desværre også en del luft. Jeg kan max få ham til at bøvse 2-3 gange undervejs og efter måltidet. 

Han får nærmest nogle anfald af luft i maven. Ca 2 gange om dagen af et kvarters varighed græder han lidt inden hver prut og afføring. Han leverer ca 5-7 bleer med afføring i døgnet så det er altså ikke alle leveringer der gør ondt men jeg kan næsten ikke bære at det skal være så smertefuldt for ham så er der noget jeg kan gøre for ham?

Jeg har prøvet førstehjælp til ondt i maven zoneterapi , desværre uden held. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

moaren

Har du prøvet mælkesyrebakterier? Du kan få dem på apoteket hvor de er i kombination med d-dråber. Ved ikke om det kan hjælpe din lille fyr, men det er da et forsøg værd. Og han skal jo have d-dråber alligevel  Man kan også få dråber der tager luft i maven, men kan simpelthen ikke huske hvad de hedder. Fåes også på apoteket 

Anmeld Citér

27. august 2015

Tutter92

Jeg kan klart anbefale Biogaia dråber ( også kaldet Semper dråber )

De kan købes i matas og på apoteket.

Min søn havde også meget luft i maven og skreg hver aften

Der skulle lige gå en lille uge inden det virkede, og der har ikke været problemer siden.

Anmeld Citér

27. august 2015

jenny4

Lidt sukkervand til nødstilfælde. Det beroliger maven og virker smertestillende.

Anmeld Citér

28. august 2015

Mrsopsand

Moaren skriver:

Har du prøvet mælkesyrebakterier? Du kan få dem på apoteket hvor de er i kombination med d-dråber. Ved ikke om det kan hjælpe din lille fyr, men det er da et forsøg værd. Og han skal jo have d-dråber alligevel  Man kan også få dråber der tager luft i maven, men kan simpelthen ikke huske hvad de hedder. Fåes også på apoteket 

Sagde din sundhedsplejerske god for dem? Kan læse at de kun må gives til børn under 1 år i samråd med læge eller sundhedsplejerske.

Anmeld Citér

28. august 2015

moaren

Mrsopsand skriver:

Sagde din sundhedsplejerske god for dem? Kan læse at de kun må gives til børn under 1 år i samråd med læge eller sundhedsplejerske.

Hvilke tænker du på? Dem med mælkesyrebakterier? De er fra 0 -24 måneder, så det er der ikke nogen problemer i 

Jeg ville absolut prøve dem, hvis ikke du allerede har.

Anmeld Citér

29. august 2015

Mrsopsand

Moaren skriver:

Hvilke tænker du på? Dem med mælkesyrebakterier? De er fra 0 -24 måneder, så det er der ikke nogen problemer i 

Ja, men jeg googlede dem for at læse om dem og der stod at de kun må bruges til børn under 1 år i samråd med læge eller sundhedsplejerske.

Anmeld Citér

29. august 2015

Mrsopsand

Moaren skriver:

http://www.webapoteket.dk/maerker/lactocare

Anmeld Citér

30. august 2015

Mrsopsand

Tutter92 skriver:

Jeg kan klart anbefale Biogaia dråber ( også kaldet Semper dråber )

De kan købes i matas og på apoteket.

Min søn havde også meget luft i maven og skreg hver aften

Der skulle lige gå en lille uge inden det virkede, og der har ikke været problemer siden.

Har lægen eller sundhedsplejersken sagt god for disse? Kan læse at de kun må gives til børn under 1 år efter aftale med læge eller sp.

https://www.matas.dk/biogaia-draaber-10-ml

Anmeld Citér

30. august 2015

moaren

Mrsopsand skriver:

Ja, men jeg googlede dem for at læse om dem og der stod at de kun må bruges til børn under 1 år i samråd med læge eller sundhedsplejerske.

Hmm.....syntes det er mærkeligt der står det, for syntes ikke det står på Lactocares hjemmeside. Men for at svare på dit spørgsmål, så har jeg hverken spurgt læge eller SP.  Det er d-vitamin, mælkesyrebakterier og solsikkeolie og det føler jeg mig helt tryg ved at give. Men snak med din SP hvis du er usikker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.