Vores pige på 3,5 har en yndlingsbamse der er med overalt. Og det er efterhånden blevet lidt af en belastning....
Hun blev storesøster for 6 mdr siden, og det har nok noget at sige - hun omtaler den som "min dreng". Den får ble & tøj på (hun stjæler lillebrors tøj), er med hver dag i børnehaven, skal sidde med ved bordet, får grød, hun stjæler ALT hvad lillebror skal bruge (legetæppe, skråstol, legesager osv) og lægger bamsen til at lege. Den bliver lagt ud og sove i en dukkevogn ude i garagen ligesom lillebror (og jeg ser ikke altid at hun går derud, lidt et problem hvis den rigtige baby sover, for hun larmer naturligvis).
Igår så jeg pludselig ud af vinduet at hun gik tur med dukkevognen ude på gaden i underbukser.... (fordi det er sommer står vores døre jo bare åbne). Hun ved ellers godt at hun ikke selv må gå ud på gaden.
Aftensmaden, tandbørstning osv må altid vente fordi bamsen liiiiige skal noget først. I det hele taget så er "jeg skal liiiige" hendes favorit udtryk for tiden....
Vi er ellers pænt strikse omkring de faste ting, men forsøger man at trumfe igennem omkring den her bamse, så går hun helt amok, hun har virkelig et temperament der vil noget...
Nogen der ved hvordan vi skal gribe det an - skal hun have lov til at inkludere bamsen i alt og "liiiige dit og dat", eller skal vi trumfe igennem med skrig og skrål til følge?
Anmeld
Citér