Jeg hader

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
3 svar
1 synes godt om
27. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg hader bare de morgener.. Møder altid kl.7 og vi kører altid derfor 06:25. Men idag sku jeg møde sent, da jeg skal på kursus. Så min søn på 3 kunne komme i vuggestue kl.9. Tænkte det ville være skønt, sove længe, hygge med morgen tv og morgen mad sammen. Men hele morgenen var en stor ballade. Han bliver sur når han ikke har tålmodighed, så tabte han noget over foden og jeg skyndte mig at komme til undsætning og hjælpe og trøste min stakkels dreng, men han ville ikke trøstes bare skrige slå hive i mit tøj og bide mig og kaste med sit legetøj. Og da han endelig blev god igen spiste vi morgen mad sammen som var hyggeligt men så snart vi sku ha tøj på blev han modsat og gad ikke  og ville heller ikke ha børstet tænder selvom han selvfølgelig skulle. Og så var der igen ballade da han slår og sparker og blive gal. Det endte med en rigtig møg morgen. Og har dårlig samvittighed fordi han bliver jo ked når jeg skælder ud og blev faktisk gal fordi han gjorde de ting, men synes bare ikke man skal finde sig i sådan noget, slå, rive i tøjet, bide, sparke osv..

er der nogen der kender de morgenen? Føler mig som en rædsom mor og har først fri kl.15 så der længe til jeg kan hente. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

MorDk

Anonym skriver:

Jeg hader bare de morgener.. Møder altid kl.7 og vi kører altid derfor 06:25. Men idag sku jeg møde sent, da jeg skal på kursus. Så min søn på 3 kunne komme i vuggestue kl.9. Tænkte det ville være skønt, sove længe, hygge med morgen tv og morgen mad sammen. Men hele morgenen var en stor ballade. Han bliver sur når han ikke har tålmodighed, så tabte han noget over foden og jeg skyndte mig at komme til undsætning og hjælpe og trøste min stakkels dreng, men han ville ikke trøstes bare skrige slå hive i mit tøj og bide mig og kaste med sit legetøj. Og da han endelig blev god igen spiste vi morgen mad sammen som var hyggeligt men så snart vi sku ha tøj på blev han modsat og gad ikke  og ville heller ikke ha børstet tænder selvom han selvfølgelig skulle. Og så var der igen ballade da han slår og sparker og blive gal. Det endte med en rigtig møg morgen. Og har dårlig samvittighed fordi han bliver jo ked når jeg skælder ud og blev faktisk gal fordi han gjorde de ting, men synes bare ikke man skal finde sig i sådan noget, slå, rive i tøjet, bide, sparke osv..

er der nogen der kender de morgenen? Føler mig som en rædsom mor og har først fri kl.15 så der længe til jeg kan hente. 

Sådan nogle morgener har vi alle prøvet. Jeg tænker han har reageret sådan fordi det er "uden for rutinen" og så bliver han måske mere usikker på hvad der skal ske. Jeg kender godt det der med at man glæder sig til hygge og nu vil man gøre det så godt og så er der ikke andet en "skrig og skrål" Man bliver så ærgelig. Start en på en frisk når du henter og lad være at nævn noget. Han har med garanti glemt morgen-strabasserne. Tror du tog det værre end ham. 

Giv du ham et extra knus når I ses 

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Kender det - har også holdt min pige hjemme længe her til morgen, tænkte vi kunne hygge, men det går ikke altid som man selv planlægger det. Her hjalp det dog da vi gik til bageren og hentede brød, måske det var den friske luft (eller chokolade bollen...) 

Tænker ikke de små i virkeligheden har bedst af den faste rutine hvor de ved hvad der skal ske. Brud på rutinen forvirrer nok.

Anmeld Citér

27. august 2015

A&F

Tror alle forældre oplever det. Heldigvis er der flere af de gode morgener 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.