gravid og rygning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
10 svar
11 synes godt om
26. august 2015

minime911

Hej de damer..

Har et spørgsmål til dem der gravide og ryger.

Hvor mange ryger i om dagen ? 

Og påvirker det jeres graviditet?  

Jeg har så svært ved og stoppe og har netop bestil tid til hypnose for rygestop. For er så bange for at miste den lille i maven 

Helst Ingen sure opstød tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2015

Christine

minime911 skriver:

Hej de damer..

Jeg har så svært ved og stoppe og har netop bestil tid til hypnose for rygestop. For er så bange for at miste den lille i maven 

Det er ikke et opstød, men vil gætte på at hvis man er gravid og ryger så får man ikke for meget kvalme af det. Og så er påvirkningen på barnet og jeg er sikker på du kender de ricisi der er, men det er jo ikke noget moderen kan mærke.

Så medmindre du spørger hvad risikoen kan være...? 

Anmeld Citér

26. august 2015

mortilfreja

minime911 skriver:

Hej de damer..

Er ikke meget for at indrømme det, men jeg ryger stadig og er i uge 35..

Jeg har sat mit forbrug ned fra ca 20 til 5-10 om dagen

Anmeld Citér

26. august 2015

Diosa85

minime911 skriver:

Hej de damer..

Jeg stoppede med at ryge uden problemer da jeg blev gravid. Men kan fortælle om min veninde. Hun har 2 børn og røg under begge graviditeter mellem 10-15 om dagen. 

Hendes første søn er født 2,5 mdr for tidligt og har som følge en mild spastisk lammelse i det ene ben. Lægerne mener dog ikke det har noget med rygning at gøre men derimod det keglesnit hun fik foretaget under graviditeten og blødning gennem gele graviditen. 

2. Søn er født til tiden og en ordentlig basse. 

Det bedste vil selvfølgelig være at stoppe med at ryge. Men det er du jo klar over. 

Min mor røg med både mig og min bror. Vi var begge små ved fødslen selvom det var over tid. Vi vejede 3150 og 3200. Men ingen af os fejler noget som helst. Og min egen søn vejede 3170 ved fødslen og jeg ryger som sagt ikke. 

Anmeld Citér

26. august 2015

minime911

Diosa85 skriver:

Jeg stoppede med at ryge uden problemer da jeg blev gravid. Men kan fortælle om min veninde. Hun har 2 børn og røg under begge graviditeter mellem 10-15 om dagen. 

Hendes første søn er født 2,5 mdr for tidligt og har som følge en mild spastisk lammelse i det ene ben. Lægerne mener dog ikke det har noget med rygning at gøre men derimod det keglesnit hun fik foretaget under graviditeten og blødning gennem gele graviditen. 

2. Søn er født til tiden og en ordentlig basse. 

Det bedste vil selvfølgelig være at stoppe med at ryge. Men det er du jo klar over. 

Min mor røg med både mig og min bror. Vi var begge små ved fødslen selvom det var over tid. Vi vejede 3150 og 3200. Men ingen af os fejler noget som helst. Og min egen søn vejede 3170 ved fødslen og jeg ryger som sagt ikke. 

Det gør jeg mindre nervøs, tusind tak 

Anmeld Citér

26. august 2015

loop

minime911 skriver:

Hej de damer..

Er der lang ventetid på hypnose?

Du kan måske snakke med lægen om at gå over på nicotin-præparater, indtil du kan komme til hypnose. Der findes også medicin mod rygestop, ved dog ikke om gravide må tage dem, men det gør lægen. Det må vel være en opvejning om hvad der er værst rygning eller medicin.

Held og lykke med stoppet. God beslutning du har taget. Er du heldig at have en kæreste, der kan bakke dig op?

Anmeld Citér

26. august 2015

Tullemulle

Hej, jeg troede aldrig at jeg skulle skrive dette. Jeg er gravid i 35+0 og jeg ryger 

jeg røg 20 smøger om dagen inden jeg fandt ud af jeg var gravid. Jeg ryger i dag max 3 smøger daglig baby har det helt fint (hjerterytme, scanninger osv) jeg tror ikke det gør så meget hvis man skærer langt ned på sit forbrug

Anmeld Citér

26. august 2015

sandramor

Jeg røg selv under graviditeten med begge mine børn.. dog ikke særlig meget... begge mine børn har haft en fin vægt... det første vejede 3200 og den sidste vejede 3890 og de er sunde og raske begge to... og er faktisk meget meget sjælden syge... altså jeg opfordrer bestemt ikke til at man skal blive ved med at ryge.. det er helt sikkert bedst at stoppe! men altså her skete der ingenting ved det... Men sundt er det Bestemt ikke! Hverken for barn eller mor

Forresten røg min farmor under alle 5 graviditeter og alle børn har vejet lige omkring de 5 kg

Anmeld Citér

26. august 2015

monedk

Hej de damer..

Jeg må jo nok indrømme at jeg også stadig ryger er i uge 29, jeg har skåret meget ned ryger omkring 5-10 om dagen på de gode dage - og den dårlige samvittighed er der da massere af. Jeg går til rygestop-jordemoder på riget, og hun hjælper meget med at lave mål fra gang til gang  
Ungerne har det godt inde i maven og er helt perfekte 

Har også en søn på 3,5år med ham røg jeg 5 om dagen og han er sund og rask 

Anmeld Citér

26. august 2015

MyLove E

Min Tante som er læge,  røg nok 20 kings under alle hendes tre graviditeter. Alle tre veje mellem 4000-5000g

De er i dag, Kemi forsker, læge og noget stort inden for statskundskab 

Men igen det er smartest ikke at ryge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.