At være ufrivillig barnløs til at kunne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
7 svar
2 synes godt om
26. august 2015

kristina90

Håber nogen kan hjælpe mig for her er simpelthen så forvirret /:

Tilbage i november blev jeg opereret på Holbæk sygehus fordi jeg havde cyster og de finder så meget arvæv at jeg aldrig vil kunne bliv gravid naturligt !! Det var et hårdt slag i hovedet og vi blev henvist direkte til IVF behandling.

I feb var vi på klinikken og blev scannet og der var de kommet igen de cyster så sku opereres igen for at få fjernet cyster og æggeleder?

I forgårs blev jeg opereret og igår fik jeg så afvide hvordan det var gået og de havde fjernet en masse arvæv hvor det så viser sig at jeg har så flotte æggeleder som blev skyllet og det hele igennem!

Med den glædeligt nyhed spreder der sig en masse forvirring i hovedet over det hele?

Hvad ville i gøre ???
Er simpelthen så forvirret /:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2015

Newsence

Jeg ville kontakte sygehuset og bede om et møde hvor jeg kunne i ro og mag stille alle de spørgsmål som du sikkert brænder inde med... Hvad betyder det for dine graviditets chancer osv- 

Anmeld Citér

26. august 2015

kristina90

newsence skriver:

Jeg ville kontakte sygehuset og bede om et møde hvor jeg kunne i ro og mag stille alle de spørgsmål som du sikkert brænder inde med... Hvad betyder det for dine graviditets chancer osv- 

Men er det så Holbæk jeg skal kontakte , klinikken eller riget? Synes simpelthen det er så svært /:

Anmeld Citér

26. august 2015

kristina90

newsence skriver:

Men er det så Holbæk jeg skal kontakte , klinikken eller riget? Synes simpelthen det er så svært /:

Anmeld Citér

26. august 2015

modesty

kristina90 skriver:

Håber nogen kan hjælpe mig for her er simpelthen så forvirret /:

Tilbage i november blev jeg opereret på Holbæk sygehus fordi jeg havde cyster og de finder så meget arvæv at jeg aldrig vil kunne bliv gravid naturligt !! Det var et hårdt slag i hovedet og vi blev henvist direkte til IVF behandling.

I feb var vi på klinikken og blev scannet og der var de kommet igen de cyster så sku opereres igen for at få fjernet cyster og æggeleder?

I forgårs blev jeg opereret og igår fik jeg så afvide hvordan det var gået og de havde fjernet en masse arvæv hvor det så viser sig at jeg har så flotte æggeleder som blev skyllet og det hele igennem!

Med den glædeligt nyhed spreder der sig en masse forvirring i hovedet over det hele?

Hvad ville i gøre ???
Er simpelthen så forvirret /:

Du skal kræve at få noget helt konkret information omkring hvad der skal ske fremover.

Man kan f.eks godt have åbne æggeledere med fint gennemskyl selvom fimrehårene inde i æggelederne (som transporterer æggene) er ødelagt (på grund af arvæv). Man kan ikke kigge ind i æggelederne og se, så det vil altid være et gæt om fimrehårene er ødelagt eller ej. Men jeg ved jo ikke noget konkret om hvor dine cyster har siddet o.s.v.

Nævnte de noget om du skal fortsætte i IVF? Hvad er din plan ift. Riget?

Er der gået et halvt år fra du fik at vide at du skulle opereres, til du blev opereret??

Anmeld Citér

26. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Start med at tage kontakt til det sted som senest har behandlet dig. Bed om en opfølgende samtale og om en snak omkring dit videre forløb. Derpå beder du om din journal (såfremt de ikke kan fremsende direkte) og tager et møde med den klinik som fremadrettet skal behandle dig. De må tage stilling til det som er foregået indtil nu og til hvad der videre er mest meningsfyldt.

Tag en dyb indånding, selvom det kan være hårdt og forvirrende. Du skal desværre forvente at agere "koordinator" i dit eget forløb og derfor hellere tage sagen i egen hånd før end siden. Stil spørgsmål og kræv svar. Det er hårdt, men sikrer dig også den bedste behandling. 

Alt mulig held og lykke.

Anmeld Citér

26. august 2015

kristina90

modesty skriver:

Du skal kræve at få noget helt konkret information omkring hvad der skal ske fremover.

Man kan f.eks godt have åbne æggeledere med fint gennemskyl selvom fimrehårene inde i æggelederne (som transporterer æggene) er ødelagt (på grund af arvæv). Man kan ikke kigge ind i æggelederne og se, så det vil altid være et gæt om fimrehårene er ødelagt eller ej. Men jeg ved jo ikke noget konkret om hvor dine cyster har siddet o.s.v.

Nævnte de noget om du skal fortsætte i IVF? Hvad er din plan ift. Riget?

Er der gået et halvt år fra du fik at vide at du skulle opereres, til du blev opereret??

I min udtagelse fra riget stor der ordret : anbefaler at hun kontakter Holbæk og genoptager sin fertilitetsforløb, evt kan hun blive enige med dem om at de forsøger spontan graviditet først . 

Var på klinikken i starten af feb så der er lige gået et halvt år .. 

Anmeld Citér

26. august 2015

modesty

kristina90 skriver:

I min udtagelse fra riget stor der ordret : anbefaler at hun kontakter Holbæk og genoptager sin fertilitetsforløb, evt kan hun blive enige med dem om at de forsøger spontan graviditet først . 

Var på klinikken i starten af feb så der er lige gået et halvt år .. 

Jamen så har du jo dit svar dér. Så er det jo Holbæk du skal kontakte. 

Det svar tyder lidt i retning af det jeg skrev tidligere - at det kan være svært/umuligt at vurdere om fimrehårene inde i æggelederne er intakte. Men ring da til Holbæk så hurtigt som muligt og få en snak.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.