Sex efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
8 svar
15 synes godt om
25. august 2015

Anonym trådstarter

Godaften baby.dks bruger

Jeg har behov for at høre om hvad der kan ske ved ubeskyttet samleje efter fødsel? Altså andet end man kan blive gravid, det er jeg/vi helt indforstået med. 

Det skal siges at det er 4 uger siden jeg har født og alle sting er væk og alt er helet der nede. 

Vi vil begge rigtig gerne have sex livet op og stå igen og ingen Af os er interserret i brugen af kondom. Vi har dog svært ved at vente 4 uger til på lægeundersøgelser 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Der kan ikke ske noget ved at i har sex før de 8 uger, det kan svie lidt i starten og måske også gøre lidt ondt.

da jeg spurgte min mor der sagde hun bare: "det vil for manden føles som at smide et kosteskaft ind i KB hallen" 

Vi havde sex en gang uden kondom - efter fødslen af vores dreng og det resulterede i en ny graviditet som forhåbentligt snart ender

Anmeld Citér

26. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Godaften baby.dks bruger

Jeg har behov for at høre om hvad der kan ske ved ubeskyttet samleje efter fødsel? Altså andet end man kan blive gravid, det er jeg/vi helt indforstået med. 

Det skal siges at det er 4 uger siden jeg har født og alle sting er væk og alt er helet der nede. 

Vi vil begge rigtig gerne have sex livet op og stå igen og ingen Af os er interserret i brugen af kondom. Vi har dog svært ved at vente 4 uger til på lægeundersøgelser 

Den primære årsag til at anvende kondom (ud over at undgå en ny graviditet, hvis det er det man vil) er den øgede fare for infektion. Du har jo haft et åbent sår oppe i livmoderen (ud over de bristninger der måtte være), som har behov for tid til at hele. Derfor anbefaler man at vente til efter første lægeundersøgelse.

Anmeld Citér

26. august 2015

modesty

Anonym skriver:

Godaften baby.dks bruger

Risiko for infektion. 

Anmeld Citér

26. august 2015

Newsence

Som andre skriver kan du få infektioner.. Selvom du føler alt er helet kan der godt være små revner osv.. Dem kan der gå betændelse i og du kan få bylder og ja det hele forsinker altså din heling.. 

Så vil I gerne hurtigt have jeres sexliv op og kører igen så bør I invisterer lidt pt for at det hele skal blive godt på den lange bane. Så enten kondom eller vente. Det er virkelig det værd.. 

Anmeld Citér

26. august 2015

LBK

Jegkiggerpåfugle skriver:

Der kan ikke ske noget ved at i har sex før de 8 uger, det kan svie lidt i starten og måske også gøre lidt ondt.

da jeg spurgte min mor der sagde hun bare: "det vil for manden føles som at smide et kosteskaft ind i KB hallen" 

Vi havde sex en gang uden kondom - efter fødslen af vores dreng og det resulterede i en ny graviditet som forhåbentligt snart ender

Ha ha ha ha det var altså dagens grin. Hvor er din mor sjov 

tak for at starte min dag på en sjov måde 

Anmeld Citér

27. august 2015

Anonym trådstarter

Jegkiggerpåfugle skriver:

Åha, hvor længe efter fødslen havde i sex uden kondom? 

Vi havde menlig sex præcist 4 uger efter fødslen og det var uden, vi er begge enige om at vi gerne vil have en til, men vi vil da os gerne vente, men vælger ikke fra hvis jeg skulle blive gravid før vi planlægger det 

Anmeld Citér

27. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Åha, hvor længe efter fødslen havde i sex uden kondom? 

Vi havde menlig sex præcist 4 uger efter fødslen og det var uden, vi er begge enige om at vi gerne vil have en til, men vi vil da os gerne vente, men vælger ikke fra hvis jeg skulle blive gravid før vi planlægger det 

Vores dreng er født i juli - jeg turde ikke have sex før december - vi havde sex en gang og bum positiv test 

Anmeld Citér

27. august 2015

Anonym trådstarter

Tænker bare at jeg nok ikke har nået at have æl når det kun er 4 uger siden  og tænker måske at vi var lidt dumme af os da jeg jo ikke har haft første mens endnu og derfor ikke kan vide hvornår jg har æl 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.