Det gjorde hun bare ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
8 svar
6 synes godt om
25. august 2015

Anonym trådstarter

Har lige fået afvide at min kollega har begået selvmord. Jeg er helt hylet fra den og er bange, fortvivlet og kan ikke forstå hvorfor hun har valgt livet fra? Hvorfor mærkede vi intet på hende  hvorfor !!!!! Det var nu hun skulle nyde livet og komme på efterløn. Jeg er knust, og føler mig som en dårlig kollega. Ligger i min seng og ryster. Min mand sover og jeg kan ikke sove da jeg er blevet bange for døden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Har lige fået afvide at min kollega har begået selvmord. Jeg er helt hylet fra den og er bange, fortvivlet og kan ikke forstå hvorfor hun har valgt livet fra? Hvorfor mærkede vi intet på hende  hvorfor !!!!! Det var nu hun skulle nyde livet og komme på efterløn. Jeg er knust, og føler mig som en dårlig kollega. Ligger i min seng og ryster. Min mand sover og jeg kan ikke sove da jeg er blevet bange for døden 

Stooor krammer til dig!Rigtig ubehageligt.

Kan du ikke vække manden og få snakket noget mere om det?

Det er det eneste jeg synes der hjælper, både mig selv og andre. At tale om det til du er ved at kaste op over at tale om det.

Det er en ubehagelig ting når folk vælger livet fra, min mor gjorde det samme i en alder af 31 år og det tror jeg bare ikke man nogensinde kommer til at forstå og det er måske heldigt nok.

og sidst men ikke mindst.. så var det din kollegas valg ikke at ville være her mere, der var ikke nogen der tog livet fra hende og det tror jeg er vigtigt at huske. Selv om det da på ingen måde gør det mindre trist.

Anmeld Citér

25. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det er bare ikke en rar følelse at have, at man har tanker; kunne jeg have gjort noget? Hvorfor lagde jeg ikke mærke til noget??

Du spørg dig selv, hvorfor I ikke kunne mærke noget på hende? Der er mange gange hvor man ikke ser noget anderledes ved folk, de er skide gode til at holde det hemmeligt(ingen ved at jeg overvejede det.. )
Da jeg var barn, snakkede min far med en af min veninders far, og han var glad og der var bare intet i vejen, en uge senere hængte han sig i skoven. Ingen forstod hvorfor.

Du er ikke en dårlig kollega, men jeg forstår godt dine følelser.

Jeg ville vække min mand, for du har brug for ham lige nu, vide at han er der og at du er ok.

Anmeld Citér

26. august 2015

Hectar

Yurie skriver:

Det er bare ikke en rar følelse at have, at man har tanker; kunne jeg have gjort noget? Hvorfor lagde jeg ikke mærke til noget??

Du spørg dig selv, hvorfor I ikke kunne mærke noget på hende? Der er mange gange hvor man ikke ser noget anderledes ved folk, de er skide gode til at holde det hemmeligt(ingen ved at jeg overvejede det.. )
Da jeg var barn, snakkede min far med en af min veninders far, og han var glad og der var bare intet i vejen, en uge senere hængte han sig i skoven. Ingen forstod hvorfor.

Du er ikke en dårlig kollega, men jeg forstår godt dine følelser.

Jeg ville vække min mand, for du har brug for ham lige nu, vide at han er der og at du er ok.

Tag det fra en der personligt har stået i situationen. Når først en person har endeligt besluttet sig for selvmord, "blomstrer" vedkommende op for en stund. Nu er beslutningen taget og man kan se en ende på det hele, hvorfor man virker mere glad.

Anmeld Citér

26. august 2015

Newsence

Lige nu er du i chok og dine reaktioner er helt normale. Det er virkelig vigtigt at du får snakket med nogle om det så du og din krop kan kommer ovenpå igen ellers ender du med at gå ned med flaget.. Så snak med nogen, mærk efter hvad din krop har brug for og giv det tid.. Et chok kan nemt tage et halvt til et helt år at komme 100 % over.. 

Anmeld Citér

26. august 2015

TNBC

Katafalk skriver:

Tag det fra en der personligt har stået i situationen. Når først en person har endeligt besluttet sig for selvmord, "blomstrer" vedkommende op for en stund. Nu er beslutningen taget og man kan se en ende på det hele, hvorfor man virker mere glad.

Det ved jeg godt.

Anmeld Citér

27. august 2015

Anonym trådstarter

Har det heldigvis lidt bedre nu. Tænker meget på hende. Er det normalt at man føler dårlig samvittighed? Hvis jeg vidste at hun ville ende sit liv havde jeg så været lidt anderledes? Jeg har altid behandlet hende med respekt men alligevel kunne jeg gøre noget anderledes.... Tænker bare lidt højt, tak for jeres kommentar det varmer meget. 

Anmeld Citér

27. august 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ej puha. Det er da også forfærdeligt. Men det er IKKEdin eller nogen andens skyld. Det må du ENDELIG ikke tro. 

Håbet i får noget krisehjælp via arbejdet og at i får talt om det. Det er vigtigt. 

Det skal nok gå. 

Anmeld Citér

27. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Har det heldigvis lidt bedre nu. Tænker meget på hende. Er det normalt at man føler dårlig samvittighed? Hvis jeg vidste at hun ville ende sit liv havde jeg så været lidt anderledes? Jeg har altid behandlet hende med respekt men alligevel kunne jeg gøre noget anderledes.... Tænker bare lidt højt, tak for jeres kommentar det varmer meget. 

Det klart at du føler "dårlig samvittighed" og som du selv siger hvis du havde vidst det så havde du nok reageret anderledes eller ville hjælpe hende. 

Selvmord er bare ikk noget folk snakker om til nogen, når beslutningen er taget - så den taget og så kan man hverken gøre fra eller til. Det er en egoistisk handling som efterlader pårørende uforstående overfor handlingsforløbet. Og der af kommer den dårlig samvittighed - "hvis bare jeg havde sagt eller gjort" 

Man må så håbe at hun har det bedre der hvor hun er nu <3

Kendte en som skrev sig selv ind på den lukkede - sagde farvel til mand og børn og fortalte hun ville komme hjem når hun fik det bedre - tiden gik og hun tog hjem på weekend og faren synes at det havde været en fantastisk weekend for hele familien og børnene havde hygget sig så meget - tirsdagen efter den weekend havde hun hængt sig i et træ ude i skoven - det pisse hårdt at håndtere sådan en situation og man vil jo gøre alt for at redde vedkommende.

jeg håber du får talt om tingene især med din mand - ud med alle de tanker omkring det som end måtte fylde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.