doven ( brok) langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg har ignemmem de sidste 6 år været sygemeldt i 4 år pga virkelig træls helbred. jeg har en leversygdom som bryder ud konstant så skal tappes for blod fordi der ophoper sig gift stoffer i . jeg må ikke få sol skal holde mig i skyggen og altid havde faktor 50+ solcrem på

jeg må ikke drikke alkohold eller få ppiller eller ligne pga hormoner.

jeg har 1 smadret knæ

jeg har en smadret nerve i min albue så kan ikke bruge 3 finger på venstrehånd og har så mange smerter i armen og albuen jeg får morfin fast nu da de har opereret 2 gange første gang løsnet de nerven da den var i klemme 2 gang flyttet de den og satte den fast under armen men der er den slet ikke tilpas kan mærke alt kan ikke ligge den på sengen osv skal havde noget blødt under altid den er klemt igen og den er rigtig irreteret og hæver  men de kan ikke operere igen og de kan ikke flytte den tilbage jeg har også dårlig syn

så jaa jeg sider inde 24 timer i døgnet og jeg er så doven efter hånden.. jeg har så mange smerter men ville ønske jeg bare kunne komme ud og handle eller ligne.. for 10 år siden kunne jeg ikke sidde stille ret lang tid nu laver jeg ikke andet og orker seriøst ikke andet jeg føler mig som verdens mest dovne person .. det 4 dage siden jeg sidst var ude for en dør men jeg orker ikke for mit knæ går helt agurk så snart jeg begynder at gå den hæver og smerter men når jeg sidder roligt herhjemme så er det ikke så slemt... jeg ønsker sådan at få et job eller en ny praktik men jobcenteret er på bar bund hvad de skal gøre ved mig.. jeg er på kh og det er min kæreste også og vi har været det i 6 år vi har aldrig haft et arbejde.. jeg har også en hjerneskade fordi jeg er født 10 uger for tidlig.. så jeg har ikke lært noget i skolen og det gør jeg ikke er i stand til at tage uddannelse.. min kæreste har meget boglig problemer og er også ret langsom til opgaver han skal men han er på et plejehjem på 3 år nu men stadigvæk på kh.. vi er bare så trætte af at skal skrabe hver mdr vi har tilsammen udbetalt 10,000 kr men vores husleje koster 5000 kr og vi har gæld fordi jeg røg i noget ludomani for nogle år siden og sidenhen måtte vi flytte vi flyttet så i noget som var fyldt med svamp men boede der 2 år hvilket gjorde mig syg så vi flyttet hertil i december så vors gæld nu er heldigvis kun indskud men det alligevel 13.000 som er mange penge.. jeg vil ønske jeg kunne få et job så vi kunne tjene penge.. jeg ville ønske jeg kunne gå en tur. jeg bliver så ked af det når jeg ser statusser hvor folk har gået og løbet xx antal km jeg sidder herhjemme foran tv eller pc og føler mig doven og flodhest agtig det ikke sundt at sidde herhjemme men bare det at skrive nu gør ondt i min arm kan heller ikke spise med kniv og gaffel.. jeg ved seriøst ikke hvad der skal blive af mig og jeg er i tvivl om hvad dette liv er værd.. jeg ønsker at få børn men jeg tør seriøst ikke for det vil blive min kæreste der skal stå med det meste af det for han ordner det huslige herhjemme og pt lever vi af pommes med nuggets eller kødsovs med pasta eller brød eller ligne alt sådan nogle hurtige retter fordi han er træt efter 8 timer på arbejde og 1 time i bus han møder kl 6,30 og er hjemme kl 16,30 om eftermiddagen så skal han hjem og gøre rent eller vaske tøj i kældren vi bor på 2 sal. eller handle og så skal der laves mad. han er computer nørd så det skal der jo også være tid til.... hvad job kan jeg få  jeg er kun 23 men føler mig virkelig gammel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ignemmem de sidste 6 år været sygemeldt i 4 år pga virkelig træls helbred. jeg har en leversygdom som bryder ud konstant så skal tappes for blod fordi der ophoper sig gift stoffer i . jeg må ikke få sol skal holde mig i skyggen og altid havde faktor 50+ solcrem på

jeg har 1 smadret knæ

jeg har en smadret nerve i min albue så kan ikke bruge 3 finger på venstrehånd og har så mange smerter i armen og albuen jeg får morfin fast nu da de har opereret 2 gange første gang løsnet de nerven da den var i klemme 2 gang flyttet de den og satte den fast under armen men der er den slet ikke tilpas kan mærke alt kan ikke ligge den på sengen osv skal havde noget blødt under altid den er klemt igen og den er rigtig irreteret og hæver  men de kan ikke operere igen og de kan ikke flytte den tilbage jeg har også dårlig syn

så jaa jeg sider inde 24 timer i døgnet og jeg er så doven efter hånden.. jeg har så mange smerter men ville ønske jeg bare kunne komme ud og handle eller ligne.. for 10 år siden kunne jeg ikke sidde stille ret lang tid nu laver jeg ikke andet og orker seriøst ikke andet jeg føler mig som verdens mest dovne person .. det 4 dage siden jeg sidst var ude for en dør men jeg orker ikke for mit knæ går helt agurk så snart jeg begynder at gå den hæver og smerter men når jeg sidder roligt herhjemme så er det ikke så slemt... jeg ønsker sådan at få et job eller en ny praktik men jobcenteret er på bar bund hvad de skal gøre ved mig.. jeg er på kh og det er min kæreste også og vi har været det i 6 år vi har aldrig haft et arbejde.. jeg har også en hjerneskade fordi jeg er født 10 uger for tidlig.. så jeg har ikke lært noget i skolen og det gør jeg ikke er i stand til at tage uddannelse.. min kæreste har meget boglig problemer og er også ret langsom til opgaver han skal men han er på et plejehjem på 3 år nu men stadigvæk på kh.. vi er bare så trætte af at skal skrabe hver mdr vi har tilsammen udbetalt 10,000 kr men vores husleje koster 5000 kr og vi har gæld fordi jeg røg i noget ludomani for nogle år siden og sidenhen måtte vi flytte vi flyttet så i noget som var fyldt med svamp men boede der 2 år hvilket gjorde mig syg så vi flyttet hertil i december så vors gæld nu er heldigvis kun indskud men det alligevel 13.000 som er mange penge.. jeg vil ønske jeg kunne få et job så vi kunne tjene penge.. jeg ville ønske jeg kunne gå en tur. jeg bliver så ked af det når jeg ser statusser hvor folk har gået og løbet xx antal km jeg sidder herhjemme foran tv eller pc og føler mig doven og flodhest agtig det ikke sundt at sidde herhjemme men bare det at skrive nu gør ondt i min arm kan heller ikke spise med kniv og gaffel.. jeg ved seriøst ikke hvad der skal blive af mig og jeg er i tvivl om hvad dette liv er værd.. jeg ønsker at få børn men jeg tør seriøst ikke for det vil blive min kæreste der skal stå med det meste af det for han ordner det huslige herhjemme og pt lever vi af pommes med nuggets eller kødsovs med pasta eller brød eller ligne alt sådan nogle hurtige retter fordi han er træt efter 8 timer på arbejde og 1 time i bus han møder kl 6,30 og er hjemme kl 16,30 om eftermiddagen så skal han hjem og gøre rent eller vaske tøj i kældren vi bor på 2 sal. eller handle og så skal der laves mad. han er computer nørd så det skal der jo også være tid til.... hvad job kan jeg få  jeg er kun 23 men føler mig virkelig gammel

Jeg synes ikke jeg ville gå uden at give et kram 

Det ikke nemt at have det sådan og leve sådan når man har så mange problemer

en ringe trøst er jo i trods alt har hinanden <3

Anmeld Citér

25. august 2015

SandraXOXO

Det gør mig ondt på dine vegne, det er jo slet ikke et værdigt liv du har. Kan du ikke starte til noget skåne træning? Feks sådan noget genoptræning i vand? Det skulle skåne ens krop. At sidde stille er rigtig farligt og selv om du har smerter og hæver op vil jeg anbefale du kommer lidt ud og får noget motion. 

Anmeld Citér

25. august 2015

Christine

Anonym skriver:

jeg har 1 smadret knæ

Tænker også om du måske via egen læge eller kommune kan komme til noget genoptræning. Evt i vand? Så ville du også komme lidt ud og se andre osv.

Anmeld Citér

25. august 2015

Abracadabra

Det lyder jo som hæmokromatose og i svær grad. Derudover er det jo arveligt. 

Med dine ledproblemer og din hjerneskade er det nok meget forståeligt, at du har svært ved at være på arbejdsmarkedet. 

Jeg bider mærke i, at du er oprettet på en debatside for gravide og småbørnsfamilier. Jeg har meget svært ved at se, hvordan du skal kunne realisere en drøm om børn, når du nærmest ikke kommer udenfor en dør grundet dine mange sygdomme. 

Tal med dine læger og din sagsbehandler, inden I overvejer graviditet. Det er bedre at forudse problemerne - og dem er der jo desværre mange af. 

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder jo som hæmokromatose og i svær grad. Derudover er det jo arveligt. 

Med dine ledproblemer og din hjerneskade er det nok meget forståeligt, at du har svært ved at være på arbejdsmarkedet. 

Jeg bider mærke i, at du er oprettet på en debatside for gravide og småbørnsfamilier. Jeg har meget svært ved at se, hvordan du skal kunne realisere en drøm om børn, når du nærmest ikke kommer udenfor en dør grundet dine mange sygdomme. 

Tal med dine læger og din sagsbehandler, inden I overvejer graviditet. Det er bedre at forudse problemerne - og dem er der jo desværre mange af. 

nej det er porfyri både aip og pct og ja kan være arveligt men bryder kun ud vis man får ppiller vi vidste ikke jeg havde arvet det før jeg begyndt på p piller som teenager og blev rigtig syg  min mor har nemlig pct så har arvet det fra hende... ja jeg er hjerneskadet men alså ikke dum eller total handicappet. jeg har bare nogle skavanker som gør livet hårdt og besværligt. jeg har både været i praktik i vuggestue og 2 forskelige butikker hvor den eneste grund alle steder har været knæ og albue ikke kunne klare det... ja jeg er herinde for da jeg fandt siden for 6 år siden drømte vi om børn og jeg ville lære en masse herinde fra. men vi ikke sikre på om min krop vil kun klare belasningen under graviditeten. men sådan som det ser ud kommer jeg måske i kørestol indenfor 1 år hvilket vil gøre det at få børn endnu svære men har en fantastisk kæreste som vil kun gøre de ting jeg ikke vil kunne.kender en kvinde. de har lige fået deres andet barn. hun sidder i kørestol da hendes ben er lammet og hendes arme har hun nogle spastiske bevægelser i hun har også en svær hjerneskade   men det forhindre dem ikke i at få børn der findes ton vis af redskaber som kan gøre livet letter.. nå men vi får nok ikke børn men ja jeg har prøvet diverse genoptræning men fys giver op gang på gang og får afvide jeg skal slappe af og aflaste og holde mig i ro så ja har lægens ord men føler mig bare så doven fordi kender ikke andre som bare sidder hjemme uden at komme ud hverdag.. som jeg skrev trængt til at brokke mig fordi jeg synes livet er hårdt og kan ikke se nogle jobmuligheder og jobcenteret opgiver også.. og min alkoholisk mor hun gør jeg ikke ejer noget selværd så jeg føler mig som en plet der ikke burde være her hun har ofte sagt hun ville ønske jeg var død så har ofte haft selvmords tanker men det nytter ikke noget for har en fantastisk kæreste og han giver mig glæde

Anmeld Citér

25. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Søde du. Det lyder som et trist liv, og jeg forstår søreme godt, du er træt og ked. Men - er der ikke et netværk af en art for andre unge/yngre, der ligesom du er strandet i systemet? En patientgruppe, en flok unge på KH uden udsigt til job - andre, der ikke har ret meget at stå op til? Nogle, du kunne mødes med fx fast én gang om ugen og drikke kaffe og udvikle venskaber med? 

Omkring det økonomiske, er der så ikke mulighed for pension, når nu Jobcentret ikke kan gøre noget for dig? Jeg ved godt, det er blevet svært at få, men i din situation ser det ikke ud som om, der bliver mulighed for, at du kommer i job. Måske er jeg naiv. Men hvis de har "opgivet dig", er pension vel på sin plads? 

Kan din sagsbehandler intet tilbyde dig i form af tiltag, der kunne højne din livskvalitet - du skal da have noget at leve for og se frem til? 

Mit hjerte græder for dig, men samtidig nægter jeg at godtage, at nogen skal leve som dig. 

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Søde du. Det lyder som et trist liv, og jeg forstår søreme godt, du er træt og ked. Men - er der ikke et netværk af en art for andre unge/yngre, der ligesom du er strandet i systemet? En patientgruppe, en flok unge på KH uden udsigt til job - andre, der ikke har ret meget at stå op til? Nogle, du kunne mødes med fx fast én gang om ugen og drikke kaffe og udvikle venskaber med? 

Omkring det økonomiske, er der så ikke mulighed for pension, når nu Jobcentret ikke kan gøre noget for dig? Jeg ved godt, det er blevet svært at få, men i din situation ser det ikke ud som om, der bliver mulighed for, at du kommer i job. Måske er jeg naiv. Men hvis de har "opgivet dig", er pension vel på sin plads? 

Kan din sagsbehandler intet tilbyde dig i form af tiltag, der kunne højne din livskvalitet - du skal da have noget at leve for og se frem til? 

Mit hjerte græder for dig, men samtidig nægter jeg at godtage, at nogen skal leve som dig. 

jeg gik i sådan noget cafe haløj 1 gang i ugen og havde også en vejleder som tog med til møder osv på jobcenteret men det hele er blevet sparet væk da jeg ikke er så dårlig at jeg behøver det mente det så går ikke til noget nu og venner er få da jeg har rigtig svært ved at få ny bekendtskab da jeg ikke er typen der siger hej osv først og er vant til at folk ikke snakker til mig osv så har aldrig haft så mange venner da jeg blev mobbet hele skolegang igennem da jeg røg fra alm klasse til special og min mor drak så havde aldrig nyt tøj det var for småt fedtet hår og ingen madpakke med .. kommunen tog først affærer og fjernet mig 4 mdr før jeg skulle på efterskole som kommunen betalt så jeg har aldrig haft venner i skolen kun blevet mobbet groft der gik ikke en dag hvor folk ikke rendt efter mig råbt af mig smadret min cykel eller piftet den eller hældt kakao ud over mig.. så de praktiksteder jeg har været har altid været de eneste steder jeg har fået venner eller bekendt jeg har altid haft det godt med folk der er 10-20-30 år ældre ind mig føler mig bedre tilpas med dem for jeg er ikke ung indvendigt. jeg har skulle klare mig selv fra jeg var helt lille har skulle sørge for min mor... jeg fik tæsk af min mor hver eneste dag da hun mente alt var min fejl så jeg er idag en meget følesesladen person og har nemt ved at knække sammen og begynde at tude der skal faktisk ikke meget til er sket på flere praktiker fordi folk har talt lidt hårdt til mig det kan jeg slet ikke klare da jeg får et personligt knæk men alligevel kan jeg ikke få fp da jeg kun er 23 og regeringen har strammet reglerne så meget at os (syge) unge som ikke kan klare alm arbejde eller uddannelse vi er fanget kender flere fra den cafe jeg gik i vi er alle sammen fastklemt under den nye lov. så hvad der kommer til at ske ved jeg ikke men håber på flexjob eller ligne men hvad jobbet skulle være ved jeg ikke da mit drømme job er butik men det vil helbredet ikke længere men tak for svar og hav en skøn aften

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.