Eksperthjælp: 1 år, er gået i aftensmadsstandsning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
0 svar
1 synes godt om
24. august 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth,
Jeg skriver fordi jeg er lidt bekymret for min datter. Normalt er hun en glad og aktiv pige. Hun har normalt en god appetit, og sover ca 2 timer til middag, samt hele natten fra kl 19-06.

Siden hun startede i vuggestue igen efter ferien er hun begyndt at være meget træt, og fuldstændig smadret så hun har været for træt til at spise aftensmad og er kommet i seng kl 18.

Her i weekenden har jeg lagt hende til lur to gange (kl 9 og kl 14) hvor hun har sovet 2 timer hver gang. Det har hjulpet gevaldigt på hendes træthed, og igår spiste en masse til aften. Idag smeltede hun fuldstændig sammen hver gang jeg satte tallerkenen foran hende og spyttede maden ud hvis jeg madede hende. Jeg prøvede at flytte hende fra situationen og sidde lidt med hende i sofaen, men hun blev bare ved med at græde så jeg lagde hende til sidst i seng. - Hvor hun faldt i søvn med det samme.

Min bekymring går på at jeg ikke kan få hende til at spise aftensmad. - Hun spiser fint en stor portion morgenmad, og spiser også godt til frokost samt hun får 2 mellemmåltider.

Hende fødselsvægt og længde var 4010 g og 54 cm.
Hendes vægt og højde til 1 års undersøgelsen var 10,5 kg og 76 cm, så det er ikke fordi hun er lille og tynd..

Lisbeths svar

Hej !

Det er forståeligt du bekymrer dig når hun pludselig ikke vil spise aftensmad.

Jeg tror du skal tage det roligt. Hun er lige begyndt efter ferie. Hun har været meget træt og det tager lidt tid at finde den gamle rytme igen.

I løbet af denne uge tror jeg hun vender tilbage til aftensmaden igen. I mens tilbyd hende det du ved hun kan lide, giv evt brød i stedet for det varme og lad hende spise det hun magter uden pres.

Hun spiser godt til de andre måltider, så der er ingen fare på færde. 

Vi forældre bliver virkelig ramt når maden vælges fra.

Håber det hele går i ro igen.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.