Eksperthjælp: Gravid med tvillinger uge 22.. har ondt og meget kvalme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. august 2015

Lisbeth Jess

Hey Lisbeyh jeg vil lige høre dig af hvad jeg kan gøre når man virkelig har ondt i mave og underlivet og har kvalmeoven i når man venter tvillinger og er 22 uger henne for har ondt hverdag....

Lisbeths svar

Hej !

Du venter tvillinger , har smerter i underlivet og meget kvalme.

Smerter er normale, da de bånd som strækkes når livmoderen vokser, giver smerter i siderne. Der er to børn hos dig, derfor er det klart du har endnu mere ondt .Da trækket bliver dobbelt. det er ubehageligt, dog ikke farligt.

Kvalmen skyldes de mange hormoner. de fleste gravide har noget kvalme i starten, dog ikke alle. 

Dit hormonniveau er højt grundet du venter tvillinger, det kan ikke ændres, det er ubehageligt men ikke farligt.

Min svigerdatter har fået tvillinger. hun og var i alle graviditeter voldsomt plaget af kvalme. mest med tvillingerne.

Hun havde knus is i en kop, hollandske kryddere, ingefær te, dansk vand med citrus, pastiller, nødder og rosiner. At små tygge på noget afhjælper kvalmen.

Hvis du slet ikke kan spise, kan I købe energidrik på apoteket. den bedste er skovbær, som nydes iskold.

Du kan få akupunktur ved  jordemoderen for at afhjælpe kvalmen. På apoteket kan købes et armbånd.mod kvalme.

Afspændingsmusik kan fjerne fokus fra kvalmen og give  mere velbefindende.

Håber kvalmen snart af tager og du får det bedre.

Held og lykke fortsat med din graviditet og kommende fødsel.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.