mangler inspiration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
hvad skal I spise i aften, og hvad fik I i går? ved godt der er 1000 tråde..
Vi orker ikke lave noget krævende, da Daniel har haft en hård dag, og jeg er syg... overvejer tomatsuppe med suppehorn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Moderator

Caroline86 skriver:

Vi orker ikke lave noget krævende, da Daniel har haft en hård dag, og jeg er syg... overvejer tomatsuppe med suppehorn

HAHA... Mac & Cheese

Nej altså spøg til side

Vi skal have flied leis (AKA Fried Rice) med kalve-wokstrimler i... også havde jeg ikke noget helbladet spinat, så det bliver skvalderkål der kommer til at lege spinat, for mine brændenælder er altså for efterårskedelige Så med ristet æg og forårsløg. Derudover agurkeskiver, tomatskiver uden kernehus, sukker ærter og babymajs, vedsiden af...

Det hele er klart, det skal bare lige wok'es. - Jeg vil bare lade manden sove længe idag, han har været død træt de sidste dage

Måske skulle jeg lave mac & cheese - din style i morgen? hmmm...

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Zafir skriver:

HAHA... Mac & Cheese

Nej altså spøg til side

Vi skal have flied leis (AKA Fried Rice) med kalve-wokstrimler i... også havde jeg ikke noget helbladet spinat, så det bliver skvalderkål der kommer til at lege spinat, for mine brændenælder er altså for efterårskedelige Så med ristet æg og forårsløg. Derudover agurkeskiver, tomatskiver uden kernehus, sukker ærter og babymajs, vedsiden af...

Det hele er klart, det skal bare lige wok'es. - Jeg vil bare lade manden sove længe idag, han har været død træt de sidste dage

lyder godt nok lækkert...
Meeeen...tror ikke overskuddet i dag er til at skære og gøre ved...lettere bare at smide suppen på komfuret og vente på den er varm

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Caroline86 skriver:

lyder godt nok lækkert...
Meeeen...tror ikke overskuddet i dag er til at skære og gøre ved...lettere bare at smide suppen på komfuret og vente på den er varm

Ja, det er jo lige det...

Men Idun bestilte... Hun har jo gæst idag , Det er store sager når man har en med hjemme for FØRSTE gang Så hun bestemte aftensmad...

Anmeld

16. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

Caroline86 skriver:

spaghetti og kødsovs. frikadeller. men suppe er nemt og godt for din syge kæreste..

Anmeld

16. september 2009

LauraLW

Zafir skriver:

HAHA... Mac & Cheese

Nej altså spøg til side

Åh nu er jeg et mad-hovede igen...
Men opskrift.... pleeeeease?

Ps. Igår fik vi thai take-away og idag er det spaghetti med kødsovs.

Anmeld

16. september 2009

Moderator

LauraLW skriver:

Åh nu er jeg et mad-hovede igen...
Men opskrift.... pleeeeease?

Ps. Igår fik vi thai take-away og idag er det spaghetti med kødsovs.

Altså opskrift på flied leis??...

Her kommer det:

4 personer.

5 dl kogte ris (du ved kogt 1 til halvanden)
noget kød i strimler, gris, kylling eller ko (i marinade af limefrugt og en god gang maggi!!! NAM og evt. lidt chilli)
en god håndfuld forårsløg i passende bidder
Et par kugler helbladet optøet spinat eller tilsvarende frisk, (eller i mit tilfælde idag, skvalderkål eller brændenælder - hvad man nu har).
HVis man kan lide æg, så 1-3 æg, svitset inden du kommer kødet i, ellers så svitset vedsiden af, som kan drysses på (vores måde, da Tom ikke spiser æg).

Vedsiden af friske grønsager, der kan blandes i på tallerkenen, tomater, agurker... i hvertfald, hvsi man har andet, så det

Derudover maggi (i stedet for soya) og lime og evt. chillisovs

Og vand med limesaft i...

Uhmmm og NU skal ejg ud og stege det!!! SÅ SULTEN!!!

Anmeld

16. september 2009

LauraLW

Zafir skriver:

Altså opskrift på flied leis??...

Her kommer det:

4 personer.

5 dl kogte ris (du ved kogt 1 til halvanden)
noget kød i strimler, gris, kylling eller ko (i marinade af limefrugt og en god gang maggi!!! NAM og evt. lidt chilli)
en god håndfuld forårsløg i passende bidder
Et par kugler helbladet optøet spinat eller tilsvarende frisk, (eller i mit tilfælde idag, skvalderkål eller brændenælder - hvad man nu har).
HVis man kan lide æg, så 1-3 æg, svitset inden du kommer kødet i, ellers så svitset vedsiden af, som kan drysses på (vores måde, da Tom ikke spiser æg).

Vedsiden af friske grønsager, der kan blandes i på tallerkenen, tomater, agurker... i hvertfald, hvsi man har andet, så det

Derudover maggi (i stedet for soya) og lime og evt. chillisovs

Og vand med limesaft i...

Uhmmm og NU skal ejg ud og stege det!!! SÅ SULTEN!!!

Uhm uhm uhm! gotta try en gang ved lejlighed...

1 til 1,5 - altså 1 dl ris til 1,5 dl vand?
Og svitset æg... sådan lidt a la røræg, bare uden mælk i?
Og så det hele i wok, eller kød først og så ris etc?

Sorry

Og velbekomme

Anmeld

16. september 2009

Sweet1978

Uh søde jeg kan sagtens give dig milioner af ideer men simple... Nej, jeg elsker jo at lave mad så jeg kigger ikke på hvordan det laves men om jeg kan lide hvad der skal i.

Igår fik vi benløse fugle med kartoffelmos
Og idag noget der hedder Karens Squashgryde med oksekød i og ris til

Anmeld

16. september 2009

heaven

træthed og sygdom.... hrum...

take away og en iskold cola....

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.