Anonym skriver:
Tak for alle jeres svar! Jeg tillader mig lige at skrive et fælles svar til jer.
God idé med at jeg både sørger for at hente og bringe til samvær. Det havde jeg egentlig ikke tænkt på, mest fordi jeg er vant til selv at have en stram økonomi hvor der ikke er en krone tilbage når måneden er slut. Det bliver selvfølgelig anderledes når jeg flytter sammen med kæresten og vi er 2 om regningerne...
Det skal dog lige siges at det helt igennem er fars eget valg hvor meget han ser vores barn. Jeg har haft tilbudt ham at han kunne se vores barn en hverdag i den uge hvor han ikke har samvær i weekenden. Det var han ikke interesseret i, ligesom han ikke var interesseret i at have ferie i sommers med vores barn. Og han er først for nyligt flyttet langt væk, og han vidste jo godt hvad det ville indebære, hvis han ville se L.
At de ses hver anden weekend kom også først på plads da L var 7 mdr. Indtil da kunne der gå alt fra 2-4 uger imellem fordi han ikke synes han havde tid til at se sit barn.
Så jeg må nok indrømme at jeg muligvis er en lille smule bitter og frustreret på ham. Dog synes jeg det er rigtig vigtig at L får et forhold til sin far, selvom jeg har skullet kæmpe for det.
Helt ærligt, så synes jeg du bare skal tage at flytte sammen med din kæreste! Det er jo ikke verdens ende du flytter til..
din x er fortid, og skal ikke ødelægge din fremtid.
Du har barnets bopæl så du kan frit flytte, bare du varsler 6 uger inden. hvad med forældremyndighed?! Har i fælles eller har du den?! (Du får den jo automatisk hvis ikke i har boet sammen 10 mdr. Inden hun blev født, så derfor tænkte jeg på det!
)
Hvis han vil hive dig i statamtet skal du ikke være bange for det. I bliver bare indkaldt til forhandling om vilkårene for samvær, og det bliver nedskrævet, så har du også sort på hvidt hvad han skal leve op til.
Han kan søge om datters bopæl ja, men jeg kan ikke se hvorfor den skulle tildeles ham. Han er jo ikke den primære omsorgsperson, og hvis hun skulle bo hos ham skulle hun jo også skifte miljø.
Så op med hovedet, og ring evt. til statsforvaltningen og få råd og vejledning så du er på forkant.
Tvivler på at han dropper sin datter helt, og hvis han gør, så er han vidst ikke bedre værd.
Komuniker over sms så du har alt på skrift såfremt det skulle blive nødvendigt at vise hvad han truer med!
Pøj pøj med det!