Hej
Jeg har en dejlig dreng på 1 år ( aug)
Jeg sidder nu her og tænker tilbage på det sidste år... Et år som gik en dårlig start med meget akut Ks, jeg blev opr bare få dage efter pga en blindtarmsbetændelse og var pænt syg af dette.
Min søn ville ikke amme, hvilke skyldes min sygdom og det var nederlag for mig.
Han havde kolik
Og jeg blev selv syg i en periode så overskuddet var meget lille.
Men han har altid været svær at putte, længe om at finde ro. Han karter rundt i sengen, frem og tilbage, finder ud af han kan sige da-da-da, slå sig lidt, falde næsten helt i søvn for så at finde tæerne.... Igen og igen op og ned, rundt på maven, grine osv ...
Han er en dreng med gang i - hele tiden. Sidder ikke rigtig stille, heller ikke ved legetøj... Han går ikke endnu/ kun med os i hånden.
Han siger ikke selv til ved træthed- vi insistere på det er nu. Grænsen mellem træt og overtræt eksistere ikke rigtig.
Jeg ved han har en alder hvor der sker meget, men den manglende ro har fulgt ham de sidste 4-6 mdr.
Ofte har det hjulpet at trille han i søvn i bv for her rejser han sig også konstant op.
Han er starter dp men finder heller ikke hvile her.han sover hjemme normalt fra 20.30-5.30, igen 8.30-11.30, 14-15
Han er timer om at finde ro om aften, vi putter som regl kl 18.30
Har du nogle råd ?
Lisbeths svar
Hej !
Det har da også været en hård start for jer. først en operation og så en anden operation. amningen gik ikke.
Nu er han 1 år og I har klaret skærene og han er i trivsel læser jeg.
han er urolig omkring puttetid, og det tager jer omkring to timer førend han sover.
Min første tanke er at han slet ikke er klar til at sove klokken 1830.
han er ikke træt nok,
Han skal være så træt efter en dag fyldt med leg og oplevelser. Han er fysisk aktiv på vej til at gå.
I skal aktivere ham endnu mere. Leg, med kroppen, sang og læsning af pegebøger. slut af med en gang fodmassage og eller kropsmassage.
Han skal være godt mæt. Når du putter ham skal du udstråle overbevisning, kærlighed og omsorg.
Jeg din mor ved du er træt.- nu er det sovetid.
Læg ham ned. put en tung hånd på hans brystkasse og messe for ham.
Det er sovetid og du sover dejligt til i morgen.
Held og lykke med projekt søvn.
Varme hilsner
Lisbeth Jess:-)
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk