Sagen er den at min kæreste er skruk.. Jeg er ikke. Vi har været sammen i 3 år til januar, bor sammen og han er 24, jeg er 22. Igår drejede samtalen så ind på babysnak, og han sagde at hans søsters veninde og en af hans venner havde spurgt om vi ikke snart skal ha en lille en... Og det som om hver gang snakken kommer ind på det, bliver det lidt useriøst. Jeg begynder at grine nervøst, og han blive meget sådan 'Skal vi ik ha en lille en snart, kom nuu" Jeg griner fordi ikke ved hvordan jeg skal reagere og hvad jeg skal sige.. Han sagde så, hvad med næste år? Og jeg sagde nej, hold nu op, det lige om lidt, er ikke klar. Kunne mærke han blev skuffet og sagde. "Nå.. jeg troede da du var begyndt at overveje det lidt næste år" og så kunne jeg godt mærke han så blev lidt mut og spydig resten af dagen, og ku godt mærke der var noget der gik ham på..Jeg føler bare at hver gang vi har den snak, er han meget dømmende fordi JEG ikke er klar. Og ja... jeg har svært ved at sige hvornår jeg ER klar.. Jeg ved jeg gerne vil være under 30. Måske 25-27 deromkring.. Der kunne jeg nok godt forestille mig at blive gravid. (Hvis self økonomi og omstændighederne var til det) Det bare svært at sige til ham, for han vil ikke være "En gammel far" og ifølge ham er man ved at være gammel når man er 27-28, hvilket han jo så ville være.. Det er nok derfor jeg prøver at undgå samtalen helt, når den engang imellem kommer, for jeg er sikker på han vil synes han så er "for gammel " hvis jeg fortæller jeg nok godt kunne forestille mig at blive gravid der.. Han er jo trods alt to år ældre..
Jeg kan ikke sige nu præcis hvorfor jeg ikke er klar.. Jeg føler bare ikke mentalt jeg er klar nu, eller indenfor et år.. Jeg skal til at igang med en ny uddannelse her snart, da jeg har haft meget svært ved hvad jeg egentlig vil og håber nu jeg har fundet min vej.. Jeg føler også min kæreste og jeg først skal begynde at få lidt styr på vores diskussioner og skænderier, da vi tit har nogle små nogle i hverdagen som godt kan gå højt, hvor vi hæver stemmerne. Selvfølgelig har alle forhold det, jeg synes bare vi skal arbejde på vores reaktioner. Jeg indrømmer gerne jeg er en hidsigprop nogle gange, og det er også noget jeg synes jeg skal prøve at få lidt mere i kontrol.
Min kæreste er muslim, og vi har snakket og diskuteret meget frem og tilbage med de ting der kunne komme op pga. Vores kulturelle forskelle og har egentlig styr på de store ting hvad vi ville gøre, og er begge gået på kompromis med nogle ting, for at vi kunne få det til at lykkedes.
Jeg tror jeg har en lille frygt indeni om hvorvidt tingene ville ændre sig imellem os, hvis der kom børn til.. Der vil jo altid være uenigheder når der kommer børn, og i og med har vi også det kulturelle med ind over, kan tanken godt skræmme mig lidt. Det skal lige siges jeg ikke mærker noget til min kærestes relgion i hverdagen, han er meget afslappet med sin relgion, har fornuftige holdninger, og har aldrig ville pådutte mig NOGET som helst.. plus jeg ved han ville være en fantastisk far.
Så jeg tror egentlig bare jeg gør det jeg bedst til.. at bekymre mig, og analysere alt der kunne gå galt, frem for at se det positive..
Men.. når det så er sagt, så igen. Jeg føler mig bare ikke klar..
Nyder at have masser tid til mig selv, går rigtig meget op i træning (hvilket han også gør) og nyder en stille hverdag, uden der sker det helt vilde.
Er bare træt af at få en klump i halsen, når han nævner noget om børn ... og det såre mig, at han tit får det til at lyde som om jeg aldrig vil have børn, bare fordi jeg ikke er klar nu, eller et par små år frem.. Synes ærligtalt det tidligt, han får mig til at føle det mærkeligt jeg ikke er klar..
- Er sikker på han kommer hjem fra job iaften, og stadig er lidt mut og selvom jeg helst vil ignorere det, ved jeg jo også godt det ikke hjælper