Hej piger,
Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i ca. 1,5 år og skulle faktisk være begyndt i fertilitetsbehandling i denne uge. Men for ca. 14 dage siden tog jeg en positiv graviditetstest! 
Vi blev begge super glade og rundt på gulvet over den positive test, da vi troede at vi skulle have hjælp til at lave en baby. Den første dag var jeg lykkelig, men siden er jeg bare blevet mere og mere bekymret 
Jeg bekymre mig om fremtiden og om vi overhovedet egner os til at være forældre. Jeg er meget usikker på hvad fremtiden bringer, og det betyder at min hverdag er fuldstændig opløst og at jeg ikke kan sove om natten!
Jeg har tidligere haft en mild form for depression og diverse angstanfald i forbindelse med større forandringer i mit liv, og er bange for at det er ved at komme tilbage. Jeg er generel typen det overtænker alt, hvilket gør mig meget sårbar.
Vi har for nyligt købt et hus og er netop i gang med at flytte. Men det stresser mig helt vildt, og jeg orker ikke at flytte. Jeg føler det hele ramler for tiden..
Derudover er jeg ramt af voldsom kvalme - om kvalmen skyldes graviditet eller bekymringer, ved jeg ikke. Men den gør, at jeg ikke orker noget.
Jeg skammer mig over, at jeg ikke kan glæde mig over graviditeten. For det er virkelig vores store ønske at blive forældre og vi har alle de fysiske rammer på plads..
Er der nogen som har oplevet noget lignende? Og bliver det bedre gennem graviditeten?
Mvh. den fortvivlede.
Anmeld
Citér