Apotekets Graviditetstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.303 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. august 2015

Anonym trådstarter

HVIS jeg er gravid vil jeg i dag være 3+3, det vil sige meget tidligt henne. Jeg har simpelthen så ondt i min højre æggestok (vil jeg tro det er) det er ikke konstant smerte, men den er så øm. Kan mærke det når jeg bukker mig, går på trapper osv.

Samtidig har jeg de vildeste synlige blodåre på mine bryster, de er nærmest helt blå. Og to tydelige på maven. Så tænkte at jeg liiige ville tage en tidlig test, venter på mens på fredag. Det sige om 6 dage!

Jeg købte en test på apoteket, deres egen, som kan teste op til 4 dage før forventet menstraution dag.

Og nu til sagen.. Den blev ikke positiv inden for de 10 minutter, men efter et par timer kom der en svag positiv streg? 

Jeg skal gå ud fra der ingenting er, ikke? Og så vente til fredag og tage et test igen. 

Eller er der andre der har prøvet noget lignede? Synes bare kun det er valmede jeg har hørt der kan blive flask positive

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2015

GrønStjerne

Kender ikke apotekets test fra personlig brug.

Jeg har dog set flere der har beskrevet at de testede negativt på apotekets men godt kunne teste positivt tidligt på Valmed.

Problemet med Valmed er at hvis man tjekker dem efter tid (fx efter et par timer) kan den vise to streger uden at være positiv. Jeg har prøvet at tjekke en Valmed test flere timer efter, hvor der pludselig kom to streger, og den var god nok - det var med min ældste datter. Sidste år prøvede jeg så det modsatte. Jeg tjekkede den morgenen efter, der var 2 streger, og jeg troede jeg var gravid, det var jeg så ikke. Hvad det er den gør, om det er overskudsfarve der samler sig, eller hvad ved jeg ikke. Men man kan IKKE regne med en positiv test der først er blevet positiv flere timer efter.

Valmeds tester kan dog vise ret tidligt positivt, hvis man som sagt er omhyggelig med det med tiden. Jeg testede positiv 3+4 denne gang med den test, selvom den først "kan" bruges fra udebleven mens..

Anmeld Citér

22. august 2015

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Kender ikke apotekets test fra personlig brug.

Jeg har dog set flere der har beskrevet at de testede negativt på apotekets men godt kunne teste positivt tidligt på Valmed.

Problemet med Valmed er at hvis man tjekker dem efter tid (fx efter et par timer) kan den vise to streger uden at være positiv. Jeg har prøvet at tjekke en Valmed test flere timer efter, hvor der pludselig kom to streger, og den var god nok - det var med min ældste datter. Sidste år prøvede jeg så det modsatte. Jeg tjekkede den morgenen efter, der var 2 streger, og jeg troede jeg var gravid, det var jeg så ikke. Hvad det er den gør, om det er overskudsfarve der samler sig, eller hvad ved jeg ikke. Men man kan IKKE regne med en positiv test der først er blevet positiv flere timer efter.

Valmeds tester kan dog vise ret tidligt positivt, hvis man som sagt er omhyggelig med det med tiden. Jeg testede positiv 3+4 denne gang med den test, selvom den først "kan" bruges fra udebleven mens..

Tusinde tak fordi du tog dig tid til at give sådan en godt og detaljeret svar! 

Jeg må hellere have lidt mere tålmodighed og vente til på fredag :-) 

God Aften! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.