Alene mor eller mit livs kærlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
5 svar
9 synes godt om
21. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg har fundet ud af at jeg er 7 uger henne tros pco og ingen mens siden maj.. 

Min kæreste (livs kærlighed) har ikke haft noget i mod et barn indtil nu. Han rejser til England i nogle år og er kun hjemme 1-2 gange i mdr. 

Han ønsker vi får fjernet det og det er jeg enig i pga hans uddannelse og vi ikke har økonomi til det. 

Men han er bange for vi aldrig blir som før (rigtige gode kærester som støtter hinanden) efter en abort. 

Hans familie er MEGET i mod det at jeg er blevet gravid og har taget afstand til mig indtil det er fjernet.. Hans frygt er at det forsætter såda også efter abort.

har tid ved lægen på tirsdag. Ved ikke hvor kort efter man får tid til en abort. Det skal jo gå hurtig.. Før uge 12 men også før min kæreste rejser i slutningen af september..

hvad ville i gøre og hvordan håndterer man det? 

Er enig i abort, er bare bange for at miste ham og ryge helt i kælderen hvis han forlader mig lige efter.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Min kæreste (livs kærlighed) har ikke haft noget i mod et barn indtil nu. Han rejser til England i nogle år og er kun hjemme 1-2 gange i mdr. 

Han ønsker vi får fjernet det og det er jeg enig i pga hans uddannelse og vi ikke har økonomi til det. 

Men han er bange for vi aldrig blir som før (rigtige gode kærester som støtter hinanden) efter en abort. 

Hans familie er MEGET i mod det at jeg er blevet gravid og har taget afstand til mig indtil det er fjernet.. Hans frygt er at det forsætter såda også efter abort.

har tid ved lægen på tirsdag. Ved ikke hvor kort efter man får tid til en abort. Det skal jo gå hurtig.. Før uge 12 men også før min kæreste rejser i slutningen af september..

Er enig i abort, er bare bange for at miste ham og ryge helt i kælderen hvis han forlader mig lige efter.. 

Øv en træls situation at sidde i 

Men den eneste der kan svare dig på det spørgsmål er dig selv - vi andre kan jo kun sige hvad vi ville gøre.

havde jeg været i din situation ville jeg nok overveje om jeg ville kunne håndtere en baby alene hvis han har i sinde at forlade dig, kan jeg håndtere tanken om det så er næste spørgsmål vel kan jeg få mig til at få fjernet et barn når jeg har pco og ikke har haft mens siden maj - jeg er ikke imod abort og har selv fået et barn fjernet og har ikke fortrudt mit valg men kan ikke lade være med at undre mig om at det var grunden til at jeg har haft kæmpe problemer med at få børn og måtte ud i behandling  

Anmeld Citér

21. august 2015

Spirrevip

Anonym skriver:

Undskyld spørgsmålet, men har i beskyttet jer? 

Hvis ikke I har, så ville jeg beholde.

Generelt ville jeg beholde, men jeg er også meget imod abort. 

Du er vist bare nødt til at følge dit hjerte 

Anmeld Citér

21. august 2015

L-mor

Kære du

Det er en svær situation, du står i. Det er svært at rådgive dig uden at vide mere om situationen, fx

hvor længe har i været sammen?

hvor gamle er I?

hvor længe og hvordan har I talt om at få børn sammen?

Og det er svært, fordi du selv er meget forvirret. Du skriver, at du er enig i aborten, men overskriften indikerer, at du er meget i tvivl.

ud fra det du skriver, lyder det til, at du/I er meget unge og har et forholdsvis skrøbeligt parforhold, som du forventer går i stykker, hvis du vælger at få barnet - og måske også hvis du vælger en abort. 

Jeg ville ud fra det, du skriver, vælge en abort. Du har mange år til at opbygge et mere solidt parforhold - med din nuværende kæreste eller en anden, få styr på din pco (læs fx Spis dig gravid), og få mange, mange børn.

Anmeld Citér

21. august 2015

RosSofi

Altså jeg synes det er noget underligt noget. Han vil gerne aborten, du er enig, selv om du er ked af det (det er naturligt tænker jeg, har selv fået en abort som teenager, var overhovedet ikke klar til at blive mor og har aldrig fortrudt, men det er naturligt at blive ulykkelig over en abort, man er jo den der gennemgår bodychanges som kvinde og ens krop kan godt sige ja, selv om hjernen siger nej) nå back to topic...

Men stod i en situation, hvor jeg frygtede at være gravid med en ret ny kæreste. Jeg ville få en abort, hvis det havde været eller skulle blive aktuelt (har dog spiral) han ville synes en abort ville være løsningen. Jeg spurgte om han ville forlade mig, hvis jeg blev gravid.Og han var sådan helt "wow nej selvfølgelig ikke, hvorfor i alverden skulle jeg dog det. Jeg elsker dig og vi er jo enige"

Så tænker, at hvis det føles 100 procent rigtigt for din kæreste, så vil i ja blive triste og det kan blive en svær tid, men der skulle ikke være noget, der kunne komme imellem jer

Anmeld Citér

22. august 2015

mrs.juli

hmm.. jeg er meget imod abort. I har valgt at gå i seng med hinanden og derved også valgt at der en risiko for at lave et barn. Det barns dna er skabt og fuldstændigt unikt. der kommer aldrig til at eksistere et andet menneske med den kombination og jeg mener at det er så forkert som noget, at lege med liv og død. der er ikke nogen undskyldning på denne jord som kan hamle op med at du har et barn i din mave som har alle muligheder i denne verden hvis du beholder det. Det er det bedste i verden at blive mor, det er også det hårdeste, men hvis man skal hjælpe sig selv med at blive et større menneske, så er børn det bedste redskab. 

Hvis han var dit livs kærlighed så ville han ikke indikere at han vil gå fra dig hvis du beholder barnet! det er jo absurd en verden! hvis to mennesker elsker hinanden rigtigt, så er det også når en uventet graviditet dukker op, hvis han ikke kan tage det ansvar på sine skuldre er han ikke værd at satse på..

Men det er kun min mening og du må selv tage beslutningen.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.